Thursday, January 26, 2023

PPIM DAN YPNM GESA UMAT ISLAM MALAYSIA BOIKOT PRODUK SWEDEN IKEA DAN H&M - SIN CHEW DAILY - 25/01/2023

 

(Petaling Jaya, ke-25) Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dan Yayasan Pengguna Kebangsaan Malaysia (YPNM) menggesa umat Islam di negara kita berhenti membeli dan menggunakan produk buatan Sweden mulai hari ini, termasuk IKEA (IKEA), jenama Pakaian seperti H&M, Ericsson dan Electrolux. 

Persatuan itu hari ini bertindak balas terhadap tindakan provokatif ahli politik sayap kanan Denmark-Sweden, Paludan yang membakar al-Quran di Stockholm, menyeru semua pengguna Islam di negara kita supaya berhenti menggunakan produk dari negara itu. 

Tuntut permohonan maaf secara terbuka daripada kedutaan Sweden  

PPIM mengeluarkan kenyataan hari ini meminta wakil kedutaan Sweden di Malaysia mengeluarkan permohonan maaf secara terbuka. 

"Kebebasan bersuara perlu ada had. Jika mereka berkeras untuk tidak meminta maaf, kami akan menyeru rakyat untuk berdemonstrasi di hadapan kedutaan Sweden di Malaysia sehingga mereka menyedari kesilapan mereka." 

Selain itu, Yayasan Pengguna Nasional Malaysia juga menyeru semua jabatan pelaburan kerajaan untuk melupuskan saham dan kepentingan semua syarikat multinasional Sweden. 

"Islam mengajar umatnya supaya menghormati agama dan kepercayaan lain, tetapi ini tidak bermakna jika agama kita dihina, kita rakyat hanya akan memilih untuk berdiam diri." 


Artikel oleh: Sin Chew Daily 

PPIM DAN YPNM GESA UMAT ISLAM MALAYSIA BOIKOT PRODUK SWEDEN IKEA DAN H&M

https://www.sinchew.com.my/?p=4426409

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...