Tuesday, January 17, 2023

1.2 JUTA WARGA CHINA 'HILANG', JANGAN HAIRAN JUMLAH MENINGKAT KEPADA 2 JUTA 3 TAHUN LAGI - PPIM - SAMUDERA.MY - 16/01/2023

PETALING JAYA,16 Januari 2023 - "Jika isu rakyat China 'hilang' di Malaysia ini tidak dibendung, jangan hairan 3 tahun akan datang jumlah yang 'hilang' dah meningkat jadi 2 juta orang!!” demikian kenyataan daripada Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM).

Kenyataan PPIM menerusi hantaran di Facebook rasminya itu merujuk kepada berita yang tular pada tahun lalu apabila lebih 1.2 juta warga China `menghilang' dan tidak keluar dari Malaysia.

"Pernah dikatakan bahawa lebih 1.2 juta warga China 'hilang' di Malaysia. Namun sampai sekarang masih lagi tertanya-tanya di mana kah mereka?"

"Sekarang dah masuk tahun 2023. Tapi khabar berita kehilangan mereka ini masih lagi menjadi tanda tanya,"

"Ada rekod masuk dalam negara, tapi rekod keluar negara pula tak ada. Kenapa pula mereka menghilang ya?" memetik kepada hantaran itu lagi.

Hantaran itu turut mendapat reaksi daripada pengguna Facebook di mana ada antaranya mengatakan,

"Cari lah siapa yg yg benarkan mereka masuk ke Malaysia lama duk Malaysia segala mcm perangai timbul..rohingya pun dh ramai..fikir fikirkan..usah diam kerana rasuah..Allah dan Malaikat perhati..esok di mahsyar Semua jadi saksi segala perbuatan..itulah CCTV SEBENAR..ALLAHUAKBAR"

Satu lagi komen menyebut,

"Habis peluang pekerjaan anak2 bangasa Malaysia diorg dah kaup....kena buat operasi besar2an dan berkala setiap hari serta buat spot check setiap outlet dan rumah..keselamatan rakyat dan negara juga boleh tergugat..."

Tahun lalu, portal berita tempatan melaporkan lebih 1.2 juta warga China dikesan tidak keluar dari Malaysia selepas tiba ke negara ini dalam tempoh di antara 2018 hingga 2021.


Artikel oleh: Samudera.my

1.2 JUTA WARGA CHINA 'HILANG', JANGAN HAIRAN JUMLAH MENINGKAT KEPADA 2 JUTA 3 TAHUN LAGI - PPIM

https://www.samudera.my/1-2-juta-warga-china-hilang-jangan-hairan-jumlah-meningkat-kepada-2-juta-3-tahun-lagi-ppim/

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...