Friday, February 28, 2014

1178) MINISTRY OF HOME AFFAIR 27/2/2014 PERBINCANGAN MENTERI DALAM NEGERI BERSAMA PERSATUAN PENERBIT AL-QURAN MALAYSIA (PQM)



PERBINCANGAN MENTERI DALAM NEGERI BERSAMA PERSATUAN PENERBIT AL-QURAN MALAYSIA (PQM)
Putrajaya,  27 Februari 2014 – Menteri Dalam Negeri, Dato’ Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi telah mengadakan pertemuan bersama Persatuan Penerbit Al-Quran (PQM) bagi berbincang mengenai isu penggunaan pelekat hologram pada naskah al-Quran.

Menurut beliau, KDN akan membawa isu pelekat hologram al-Quran ini ke kabinet dalam masa terdekat bagi mengkaji keberkesanan perlaksanaannya sebelum tindakan lanjut di buat.

"Sementara menanti keputusan kabinet yang diharap akan memberi situasi menang-menang kepada kedua-dua pihak, kita ambil keputusan untuk 'memperlahankan' penguatkuasaan itu," katanya.

Beliau turut memaklumkan bahawa kerajaan akan mengambil kira pandangan Persatuan Penerbit al-Quran Malaysia (PQM) berhubung masalah penggunaan hologram, termasuk perlakuan cetak rompak seperti yang dihadapi oleh kementerian dan agensi lain sebelum ini.

"Pertemuan ini diadakan untuk mencapai kesepakatan sejauh mana penerbit-penerbit al-Quran boleh dibantu untuk mengatasi permasalahan mereka termasuklah apabila berlaku cetak rompak terhadap al-Quran,” katanya.


Pertemuan ini berlangsung di pejabat beliau di KDN Putrajaya. Turut sama ialah Ketua Setiausah KDN, Dato’ Mohamad Khalid Hj Sharif dan Timbalan Ketua Setiausaha Kanan (Keselamatan) KDN Datuk Alwi Hj. Ibrahim.

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...