Tuesday, February 25, 2014

1172) UTUSAN MALAYSIA 24/2/2014 HAPUS HAK ISLAM BUMIPUTERA, BERSIFAT HIPOKRIT


KUALA LUMPUR 24 Feb. - Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) membidas sikap hipokrit pihak tertentu mendesak kerajaan menghapuskan hak orang Melayu dan umat Islam di negara ini.

Penasihatnya, Dr. Ahmad Zaki Ismail berkata, mereka bersikap celupar dan biadab apabila menggesa perkataan 'bangsa' dihapuskan daripada borang rasmi kerajaan.

Katanya, kumpulan pendesak itu juga meminta penghapusan dasar melindungi kepentingan bumiputera dan tanah rizab Melayu serta kelonggaran kepada orang Islam untuk murtad.

"Namun pada masa sama, mereka mengamalkan hipokrasi dengan menekan golongan bumiputera dalam pelbagai bidang yang mereka kuasai.

"Mereka turut menganiaya pekerja bumiputera dan Islam sehingga ke tahap tidak membenarkan memakai tudung serta bersolat selain mengamalkan diskriminasi dalam pengambilan pekerja," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Ahmad Zaki turut mempersoalkan tuntutan-tuntutan lain yang dikemukakan pihak terbabit iaitu sekolah vernakular diberi keistimewaan yang sama dengan sekolah kebangsaan, mengiktiraf agenda lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT), liberalisme agama serta peluang yang lebih besar kepada bukan bumiputera untuk memasuki sektor awam dan institusi pengajian tinggi awam.

Katanya, tindakan kumpulan pendesak itu dilihat pelik kerana keistimewaan yang dinikmati bumiputera adalah terlalu sedikit jika dibandingkan dengan pengorbanan mereka.

"Berikutan tuntutan-tuntutan melampau tersebut, PPIM meminta pihak berkuasa dan kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap kumpulan itu.

"PPIM juga berikrar akan meneruskan kempen menghentikan tindakan biadab ini ke seluruh negara," tegasnya.


Menurut Ahmad Zaki, sokongan rakyat yang cintakan keamanan amat diperlukan bagi memastikan masa depan negara tidak hancur dan kucar-kacir.

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...