Tuesday, June 25, 2013

787) UTUSAN MALAYSIA 16/6/13-Berita baik untuk golongan pertengahan - NGO pengguna


KUALA LUMPUR 15 Jun - Pelancaran kereta Proton terbaharu, Saga SV dengan harga lebih rendah disifatkan sebagai berita menggembirakan buat golongan pertengahan.

Malah, Presiden Lembaga Pelindung dan Kebajikan Pengguna Malaysia (LPKPM), Datuk Seri Dr. Saharuddin Awang Yahya berkata, pengurangan harga kereta itu juga akan memberi manfaat kepada golongan muda yang mahu membeli kereta pertama mereka.

Dalam masa sama, tambah beliau, inisiatif itu merupakan keprihatinan tinggi syarikat kenderaan nasional tersebut terhadap kehendak rakyat selain membuktikan kerajaan menunaikan aku janji dalam pilihan raya umum lalu.

"Berita gembira ini diharap dapat diteruskan oleh pengeluar kenderaan lain dalam membantu mengurangkan beban pengguna," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau mengulas pengumuman pelancaran model mampu milik Saga SV oleh Proton hari ini yang berharga antara RM33,438 hingga RM36,888 iaitu kira-kira RM5,000 lebih rendah berbanding model terdahulu.

Mengulas isu sama, Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan berkata, pihaknya berharap harga kompetitif itu akan berkekalan untuk jangka masa panjang.


"Sehubungan itu, kerajaan perlu memantau dan mengawal harga kereta dari semasa ke semasa bagi menjamin rakyat terus menikmati faedah tersebut," katanya.

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...