Thursday, March 2, 2023

ISU FILEM 'MENTEGA TERBANG': PROVOKASI TERHADAP ISLAM, AMBIL TINDAKAN TEGAS - PPIM - THE MERDEKA TIMES - 02/03/2023

 

  • Filem terbabit (Mentega Terbang) tular di media sosial baru-baru ini jelas mencabar dan membangkitkan kemarahan umat Islam khususnya di negara ini. – Ketua Aktivis PPIM, Datuk Nadzim Johan
  • JAKIM perlu bertindak dan bekerjasama dengan agensi penguatkuasaan lain untuk ambil tindakan kerana filem itu adalah satu provokasi terhadap umat Islam di negara ini.
  • “Hentikan amalan berselindung di sebalik ‘tiada kuasa’, maruah agama Islam semakin diinjak-injak di negara ini, perbuatan ini sangat melampau”.
  • “Semua pihak termasuk, SKMM dan NGO Islam perlu ambil tindakan agar semua yang terbabit ditangkap dan diambil tindakan,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

KUALA LUMPUR: Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) menggesa kerajaan dan pihak berkuasa lain mengambil tindakan tegas terhadap penerbit, pelakon dan individu yang terbabit dalam pembikinan filem pendek Mentega Terbang.

Ketua Aktivis PPIM, Datuk Nadzim Johan, berkata filem terbabit yang tular di media sosial baru-baru ini jelas mencabar dan membangkitkan kemarahan umat Islam khususnya di negara ini.

Beliau berkata Jabatan Kemajuan Islam (JAKIM) perlu bertindak dan bekerjasama dengan agensi penguatkuasaan lain untuk mengambil tindakan kerana filem itu adalah satu provokasi terhadap umat Islam di negara ini.

“Hentikan amalan berselindung di sebalik ‘tiada kuasa’, maruah agama Islam semakin diinjak-injak di negara ini, perbuatan ini sangat melampau,” katanya melalui kenyataan hari ini. 


Artikel oleh: The Merdeka Times

ISU FILEM 'MENTEGA TERBANG': PROVOKASI TERHADAP ISLAM, AMBIL TINDAKAN TEGAS - PPIM

https://themerdekatimes.com/news/2023/03/isu-filem-mentega-terbang-provokasi-terhadap-islam-ambil-tindakan-tegas-ppim/

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...