Monday, September 25, 2017

4081) Yusuf PPIM Mohon Maaf Isu Marah Kes Projek Banglo - Perak Today - 24/9/2017


TULAR menerusi media sosial tempatan apabila tersebar rakaman video menunjukkan Yusuf Azmi gagal mengawal marah apabil bertengkar dengan seorang wakil pemaju sebuah projek banglo mini.
Kisahnya bermula apabila ratusan pembeli rumah yang dimajukan DBI Technology menyerbu pejabat syarikat itu di ibu negara kerana didakwa menipu ‘songlap’ deposit dengan tawaran harga terlalu murah iaitu RM45,000 sebuah.
Kes itu turut menyaksikan pelakon era 1990-an, Datuk Dr. Norul Iman Abdul Rahman atau Boy Iman diheret’ ke sesi soal jawab bersama Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) yang bertindak sebagai orang tengah kes itu.
Malangnya, isu pembeli teraniaya dalam projek perumahan banglo kos rendah tersebut ‘tenggelam’ apabila netizen dikejutkan dengan rakaman video memaparkan Yusuf mengasari seorang lelaki dikatakan wakil DBI Technology.
Video tersebut kemudian diperbesarkan pula oleh pihak tertentu yang diketahui memang ‘tidak baik’ dengan PPIM ekoran kelantangan badan bukan kerajaan itu aktif dalam membela nasib pengguna ditindas tanpa pembelaan.
Susulan banyak cerita kurang baik, Yusuf yang juga Ketua Unit Tindakan Khas PPIM tampil menerusi rakaman video berdurasi 6.22 minit bagi menjelaskan tohmahan pihak terbabit dan mendedahkan versi sebenar kes itu.
Beliau turut memohon maaf atas insiden di luar jangkaan tersebut sambil menegaskan tindakan spontannya itu berlaku tanpa dirancang akibat provokasi wakil syarikat berkenaan yang menyebabkan dirinya terus hilang sabar.
Yusuf malah berharap semoga kes tersebut dapat diselesaikan dan aksi ‘panas’ baran beliau yang tular itu tidak pula diperbesarkan. Langkah aktivis PPIM ini turut menerima pujian ramai netizen sebagai individu bertanggungjawab.
Namun apa yang lebih penting ialah mengenai nasib kumpulan pembeli kediaman diabaikan oleh pihak pemaju sepatutnya diberi tumpuan berbanding isu babak pertengkaran ditularkan tersebut. – Mynewshub.cc/HAA

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...