Wednesday, June 21, 2023

IMPIAN MUHAMMAD FARREL MENAIKI HARLEY DAVIDSON TERCAPAI - BERITA HARIAN - 17/06/2023

 

KUALA LUMPUR: Impian pesakit kanser tulang tahap empat, Muhammad Farrel Mohammad Fetri, 12, untuk menaiki motosikal Harley Davidson, akhirnya tercapai, hari ini.

Bapanya, Mohammad Fetri Abu, 44, yang juga pengusaha pusat tahfiz, berkata minat anaknya itu lahir apabila dia melihat video sebuah motosikal Harley Davidson di YouTube.

"Dia (Muhammad Farrel) minta sejak sebulan lalu untuk menaiki motosikal Harley Davidson, tetapi keadaannya tidak mengizinkan.

"Hari ini kesihatan dia dalam keadaan baik walaupun pagi tadi dia mengalami sedikit pening kepala. 

Berbekalkan semangat, anak saya tetap hadir untuk bersama dengan kumpulan motosikal Harley Davidson ini," katanya kepada media ketika selepas pelancaran program kemanusiaan "Humanity Charity Ride 2023" di KL Garage, di sini, hari ini.

Mohammad Fetri berkata, bagi merealisasikan impian anaknya ini, Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) banyak menghulurkan bantuan sehingga mendapat perhatian daripada kumpulan motosikal Harley Davidson, KINGZ Motorcycle Group.

Program ini juga mendapat kerjasama daripada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) dan Kumpulan Media Prima Berhad (Media Prima).

Mohammad Fetri berkata, Muhammad Farrel dikesan menghidap kanser pada November tahun lalu selepas mengadu mengalami kesakitan selepas terlanggar rakannya di sekolah.

"Kami membawanya ke hospital dan doktor memberi ubat tahan sakit. Selepas sebulan, kesakitan yang dihadapi masih tidak reda.

"Saya membawanya ke Hospital Tunku Azizah untuk melakukan X-ray bagi memeriksa sekiranya terdapat tulang yang patah. Doktor mengesahkan beliau menghidap kanser tulang tahap empat selepas melihat terdapat ketumbuhan pada Muhammad Farrel," katanya.

Sementara itu, Pengasas KINGZ Motorcycle Group, Azulhairi Berkhanuddin berkata beliau ingin merealisasikan impian Muhammad Farrel bagi menaiki motosikal Harley Davidson selepas melihat satu video yang tular di TikTok.

"Kita mahu penuhi impian Muhammad Farrel bagi merasai pengalaman meronda di sekitar ibu kota menaiki motosikal ini," katanya.

Azulhairi juga turut diiringi oleh 29 penunggang motosikal yang lain.

Ketua Aktivis PPIM, Datuk Nadzim Johan, berkata program pada hari ini adalah untuk memberikan semangat kepada Muhammad Farrel.

"Saya harap usaha ini akan menarik perhatian orang ramai untuk turut mendoakan kesembuhan Muhammad Farrel," katanya.

Pesakit kanser tulang tahap empat, Muhammad Farrel Muhammad Fetri diberi peluang menaiki motosikal Harley Davidson yang dianjurkan oleh Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM). NSTP/Fathil Asri


Artikel oleh: Berita Harian

IMPIAN MUHAMMAD FARREL MENAIKI HARLEY DAVIDSON TERCAPAI

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2023/06/1115547/impian-muhammad-farrel-menaiki-harley-davidson-tercapai

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...