Saturday, July 19, 2014

2057) PPIM - Bersama Perangi Ekonomi Israel

Keganasan terhadap palestin semakin hari semakin menjadi-jadi. Pembunuhan secara  terang  terangan dengan tanpa rasa perikemanusiaan dipertayangkan dimata dunia. Namun apa yang kita mampu buat untuk menghalang gejala seperti ini berlaku?

Terdapat pelbagai cara yang mampu kita buat sebenarnya. Bukan hanya dengan mengangkat senapang sahaja. Perang utama adalah perang ekonomi. Dengan memboikot produk-produk Israel, kita mampu menjatuhkan negara yang kejam dan tidak berperikemanusiaan ini.

Setiap keuntungan yang diperolehi, mereka akan menyalurkannya ke bahagian ketenteraan. Duit itu kemudiannya akan digunakan untuk membeli peluru, bom dan sebagainya yang akan digunakan untuk menzahirkan kezaliman mereka. Peluru itu jugalah digunakan untuk membunuh rakyat palestin yang beragama islam. Jika dikira, berapa banyakah keuntungan mereka perolehi sehinggakan mampu untuk membeli senjata?

Ramai manusia berpendapat bahawa kita tidak boleh lari daripada membeli barangan keluaran Israel. Pada sesiapa yang berfikiran kuno seperti ini hendaklah mengubah cara pemikiran mereka. Terdapat banyak produk yang boleh menggantikan produk keluaran Israel ini. Produk keluaran negara kita sendiri pun sudah mampu menandingi produk mereka. Cuma kita sebagai rakyat Malaysia hendaklah menyokong produk kita sendiri dan memberi ruang untuk mereka menonjolkan potensi produk mereka sendiri.


Cara untuk melihat produk ini keluaran Israel atau tidak adalah melalui barcode yang tertera di produk tersebut. Setiap barcode yang bermula dengan 729 adalah produk keluaran Israel. Dengan itu, marilah kita membeli barang yang barcodenya bukan bermula dengan 729.


No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...