Tuesday, July 9, 2019

5060) PPIM PANTAU ASNAF YANG DIBANTU - PPIM - 09/07/2019


Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) akan terus memantau perkembangan Marsyilla dan anak-anaknya dari masa ke semasa.

Ketua Aktivis PPIM, Nadzim Johan berkata pihaknya memerlukan ramai sukarelawan dari golongan korporat dan usahawan yang berjaya bagi membantu membimbing golongan asnaf untuk keluar dari kemiskinan.

"Kita mahu bekerjasama dengan semua pihak bagi memastikan bantuan dan kewangan yang diberikan kepada asnaf tidak disalahguna dan tidak sia-sia," katanya.

Nadzim berpendapat rakyat Malaysia mampu mengubah persepsi terhadap asnaf dan tidak lagi melihat mereka dari sudut kemiskinan sahaja namun dapat melihat potensi mereka dan membantu mengembangkan potensi itu ke arah kebaikan.

"Kita mahu selepas ini golongan asnaf yang ada berjaya sehingga mereka menjadi pembayar zakat dan membantu menjadi pemangkin kepada asnaf yang lain," katanya.

Menurut Nadzim, membayar Zakat dan menyokong produk serta perkhidmatan oleh golong asnaf merupakan Jihad Ekonomi terbaik yang boleh dilakukan oleh umat Islam di negara ini.

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...