Tuesday, April 23, 2013

723) BERITA 19/4/2013 : TENANG PELAJARI ILMU ISLAM




Headline: Tenang pelajari ilmu Islam
Publication: HM
Date of publication: Apr 19, 2013
Section heading: Main Section
Page number: 036
Byline / Author: Oleh Yusmizal Dolah Aling


Kuala Lumpur: "Saya gembira dengan kehidupan sekarang dan rasa lebih tenang. Dengan adanya kelas pengukuhan agama dan bantuan daripada Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) serta Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), saya rasa tidak keseorangan melalui fasa baru ini," kata Agnes Abdullah, 36.

Kisah saudara baru ini yang mendakwa terpaksa menanggung hutang RM2 juta selepas diabaikan suaminya disiarkan Harian Metro, sebelum ini.

Menurutnya, dia kini mempunyai jadual kursus tetap yang dianjurkan di Selayang dan setiap kali menghadiri kelas terbabit, perasaan tenang dan gembira menyelubungi diri menyebabkannya semakin tertarik dengan Islam.

Dia juga rasa bertuah kerana PPIM sudi memberikan semangat dan motivasi terutama ketika berdepan kekeliruan mengenai persoalan hukum serta amal ibadat lain, apatah lagi dia perlu membimbing anak tunggalnya yang baru berusia lima tahun.

"Terima kasih kepada semua yang membantu saya menghadapi situasi begini. Sebagai saudara baru, saya begitu mengharapkan bantuan dan dorongan," katanya ketika mengadakan pertemuan dengan Ketua Aktivis PPIM Datuk Nadzim Johan di sini, semalam.

Dalam pertemuan itu, dia diberikan motivasi menjadi Muslimah seperti dianjurkan agama oleh aktivis PPIM, Abdul Kareem Said Khadaied serta Datuk Musa Talib yang mengajar surah lazim kepadanya.

Agnes berkata, ketika ini dia dalam proses menjual asetnya bagi menampung hutang yang ditinggalkan termasuk membiayai persekolahan serta perbelanjaan lain.

Sementara itu, Nadzim berkata, pihaknya memberi bantuan sewajarnya kepada Agnes selain berusaha membimbingnya sebaik mungkin memandangkan dia masih baru di dalam Islam dan masih banyak yang perlu dipelajarinya.

"Dia juga sebenarnya boleh menjadi contoh Muslimah terbaik kerana walaupun berdepan kesukaran di dalam hidup, dia tetap berpegang kepada agama selain berusaha meneruskan kehidupannya dengan ikhtiar sendiri," katanya.

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...