Thursday, June 23, 2011

Info Sharing : Selangor Keluar Fatwa ASN/ASB

1 comment:

nor said...

maaf ya..ini adakah sebab mb sel adalah formerly realted to pnb and guthrie that he then treated as if its his personal company?
my money which he always referred to lobbying as now?

and secondly manalah melayu nak maju ..sekurang kurang pelaburan pnb adalah kaunter non gaming and buat senjata punya companies.
whAT MAKE THIS ppl thing when thy simply conclude all this?
dont they know arab arab kat mid east yg ofer islamic banking hired kaum yahud dan serani utk managed endline of their investment. then pump again to the spv company.rg putih. Tak semua product islamic banking to kosher.. lagi la pulak pakai invvestment bannking kaum tu pulak..

jika tidak mana hasilnya nak bayar dividend pelabur semua.

jgn ingat omputih dari merika dan london tu semua kaum tu semua dah merged dgn bangsa omputih.. only kita je yg buta ilmu terus conclude tanpa usul periksa..

kalau kita nak ikut kan halal haram, banyak amalan arab buat mereka tak tunjuk pd semua tu tak betul tapi kerana org kita kurang keyakinan diri dan rasa bodoh senang aja ikut macam kerbau ditindik hidung tanpa usul periksa..

macam nila sabun bersifat alkali. dizaman dulu mana ada sabun, maka bila memegang najis dan haiwan spt babi dan anjing disuruhnya kita mencuci dgn tanah. sifat tanah adalah alkali..
tapi jika mengikut peredaran zaman jika kita menerangkan sabun cukup memadai dikatanya terkeluar dari ajaran syariat.

bila buat sesuatu utk bantu bangsa, mula ideologi menyelit, yg berfikiran sempit mula lah kata ity ini haaram. tapi mereka juga ada buat benda yg salah tak pulak di haramkan.
betul org kafir kata, yg telah mengaji sejarah dan pemahaman islam, islam dirosakkan oleh ideologi sempit dan local, lalu fungsi dan ajaran dikelirukan mengikut pengaruh setempat.
Islam sekarang suka mengharam kan benda dan tidak constructive, membebankan serta disalah gunakan dari sgala aspek kehidupan. termasuklah poligami utk kemudahan seks. kerana konsep yg lari dari tujuan asal.
fikirkanlah..

klu all things yahud dan nasrani, tahukah rusia adalah negara yg bersimpati dgn kaum ini? banyak populasi dari kaum ini diterima dan berpengaruh ..cth ro man abramovitvh. negara taklukan nya penuh dgn mereka.abudhabi, qatar, saudi yg penuh dgn expat tu penuh dgn kaum tu yg kerakyatan dari negara barat tapi berketurunan yahud dan serani.. menjalankan perniagaan kewangan utk arab?
banyak lah lagii.... entah fikirkan la...

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...