Wednesday, June 1, 2011

FOTO : School in Palestine!

if you have a heart at all you will pass this on to all your loved ones and friends and MAYBE someone will realize what Palestinians go through everday!!







8 comments:

insansejati said...

sedihnye tgk keadaan mereka di sana... apa lah salah mereka tuh... mereka juga mahukan pendidikan seprti kita. marilah kita sama2 berdoa keselamatan dan keamanan umat Islam kita di sana...ameen ya rabb.

Ashriq Fahmy said...

Dasar Yahudi Laknatullah...sehingga kiamat Yahudi-Israel ini kekal musuh Islam yg nyata selain syaitan yg direjam....

ahmed said...

we have to support the Palestinians people .. isarail its our are eternal enemies
Muslims ...

macamacamla said...

itu yahudi dan palestin..yahudi tak tekan yahudi..tapi dorang tekan palestin..
dekat malaysia plak lagi teruk dari yahudi..MELAYU tekan MELAYU, ISLAM tekan ISLAM..PEMIMPIN MELAYU yang hancurkan MELAYU,PEMIMPIN ISLAM yang hancurkan ISLAM..

rubanrkg19 said...

Soalan yang saya tuju kepada Lynas Malaysia tidak pernah dijawab............

Saya tanya mereka jika mereka boleh berjanji bahawa produk yang akan keluar daripada kilang Lynas LAMP Gebeng hanya akan digunakan oleh industri industri Mesra Alam dan tidak di jual kepada Amerika Syarikat untuk tujuan menghasilkan Bom Pintar dan bermacam macam lagi senjata.

Mereka tidak pernah membalas.

Kita semua tahu senjata senjata dan bom bom pintar ini dijual kepada negara negara seperti Israel. Ia kemudian di gunakan untuk menindas dan membunuh lebih ramai rakyat Palestin yang tidak dapat mempertahankan diri mereka.

Apa yang tidak dijual kepada Israel digunakkan untuk membunuh orang orang tua, wanita dan kanak kanak di negara negara seperti Iraq dan Palestin.........

Semua ini dengan senjata yang mengunakkan produk yang dihasilkan di bumi kita............

Tidak kah kita pun patut dipertangungjawabkan dengan apa yang di lakukan di bumi Palestin, Iraq dan Afghanistan jika kita tahu tentang perkara tersebut tetapi kita masih benarkan ia berlaku??

Yang sekongkol dengan negara Israel sudah pun bertapak di bumi kita kawan kawan.............

Dan mereka sudah pun menggunakan kita untuk terus menghambakan bumi Islam.........

Tapi kita masih sibuk bergaduh dan mencaci cerca satu sama lain

June 5, 2011 8:34 PM

macamacamla said...

dorg takkan jwb coz bagi mereka itu semua tidak penting..yg lebih pentg adalah $$$$$...

Dot said...

bersyukurlah kita berada di bumi Malaysia yg aman. Allah SWT berikan kita berbagai kelebihan...sebahagian dari kita masih lagi suka perpecahan & menganggap menentang kerajaan satu jihad sedangkan tidak ada satu nas pun yg menghalalkan kita melawan kerajaan yg memang menjaga keamanan negara...ubahla persepsi anda...jiwa pemberontak takkan pernah rasa suka bersyurkur & aman. tidak ada halangan utk kita mencari ilmu & kekayaan, cuma setiap orang haruslah berpada2... saya cintakan Islam! bukan keganasan!!

macamacamla said...

"Saya menyokong sesiapa sahaja yang menjadi khalifah dengan syarat berlaku adil serta MEMPERJUANGKAN ISLAM seperti yang dilakukan Khalifar Umar bin Abdul Aziz," jawab Imam Abu Hanifah kepada soalan Abu Al-Abbas as-Saffah.

paham atau tidak apa yang ditentang?? benda baik kita sokong, benda tak baik wat per nak sokong.. aman?? tang mana yang aman?? aman dari fitnah?? jangan bersikap pentingkan diri.. bala Allah tak turun kat orang yang buat jahat jer, yg beriman n wat tak tau pun kena sekali.. alang2 da kena, golongn mana kita nak masuk?? adakah golongan yang tidak mahu berbuat pe2? mencegah tidak menyokong pun tidak?? atau golongan mencegah dan tak sokong atau golongan tak mencegah tapi menyokong benda maksiat.. maksiat plak jgn hny pandang kepada zina atau khalwat.. dengan Allah pun blh maksiat gak..

“Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka ” (Surah Ar-Rad:11)

"tidak ada halangan utk kita mencari ilmu & kekayaan"
bab ni g cek2 dulu kat ner.. siapa robohkan masjid..n pe sbb dirobohkan masjid..

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...