Monday, January 10, 2011

[sim] AWAS : Website Islamik yg di buat oleh Yahudi

(gambar hanya hiasan)
 
 
Subject: [sim] AWAS : Website Islamik yg di buat oleh Yahudi

To: Sahabat SIM <sahabatinteraktif@yahoogroups.com>


Mohon agar pesan ini dapat disebarkan kepada seluruh Saudaramu se-iman !!!


Jika tidak...maka seluruh Muslim di dunia bisa saja mendapatkan informasi yang salah dan keliru tentang Islam, untuk itu dimohon agar dapat menyebarkan pesan ini segera setelah membacanya.
 
Waspadalah terhadap website di bawah ini:

1. www.answering-islam.org

2. www.aboutislam.com

3. www.thequran.com

4. www.allahassurance.com

Situs-situs tersebut telah sengaja dibuat oleh kaum Yahudi yang senantiasa gencar menyebarkan pemahaman yang salah tentang Al-Qur'an, Hadits dan Islam

Sekali lagi, mohon agar pesan ini dapat disebarkan kepada seluruh saudara Muslim di dunia.

Selalu waspada dan jeli terhadap semua sumber informasi tentang Islam yang ada di beberapa Islamic Website, meskipun kelihatannya sungguh meyakinkan.


__,_._,___

16 comments:

Unknown said...

sama2 lh kita menegakkan agama Islam dari kaum Yahudi ini agar usaha mereka utk memesongkan akidah org Islam tidak kesampaian......

Unknown said...

yahudi memang akan sentiasa mengkhianati umat Islam....jadi,marilah muslimin dan muslimat, sama-samalah kita berjihad di jalan Allah, memerangi musuh-musuh Allah....

Unknown said...

yahudi ni tak pernah putus asa untuk menjatuhkan Islam jadi kita same2 la berjihad untuk menegakkan agama islam di jalan yang diredhai Nya..

Unknown said...

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. (QS. 2:120)

hijau said...

ya betul 2..kt sume mesti bhati2..bsanye org akan copy dan trime ape shja yg dtulis dlm ssuatu blog untk kegunaan mereka..jd slpas ini pastikan anda jangan mengambil apa-apa maklumat tnpa mmbaca dgn teliti dahulu...:-)

basyirahsheikh said...

perbanyakkan ilmu agama supaya kita dapat mengetahui beza antara hak dan batil

administrator said...

Pelbagai cara digunakan oleh musuh Islam bagi mengelirukan umat Islam. Antaranya adalah dengan mewujudkan laman sesawang yang sebenarnya memanipulasikan ajaran Islam yang sebenar.

Di samping itu, terdapat satu lagi perkara yang perlu diwaspadai oleh kita semua, iaitu gerakan dan fahaman Islam liberal.

Islam memang sesuai sepanjang zaman. Walau bagaimanapun, janganlah sampai yang haram dihalalkan.

Ashadi Zain
(ashadizain@gmail.com)
http://artikelashadizain.blogspot.com/

Unknown said...

ya Allah kenapa lah org2 kafir ni x hbis 2 nak memerangi org Islam..dorg ingt dorg hebat sgt ke..

Unknown said...

bl da bc mklmt dlm website, lau bleh sblm ambik mklmt 2 tgk dlu sumber...sama ada sohih atau pn tak...lebih2 lagi lau mlibtkn hukum...

durar said...

sebaiknya rujuk kitab dahulu...

Unknown said...

memng benar mklumat di internet itu semuanye dihujung jari,,tp adakah mklumat yang di ambil itu semuanya benar??

miss said...

jgn dgr yang islamic jer cpt jer kiter percaya padahal sengaja diwat oleh orang yahudi mengaibkan orang islam

hijau said...

glgan kafir seperti ini adalah dkenali sbgai orentalis...kebanyakan di antara mrka tlah mengkaji dan memahami al-quran dan sunnah lbih dr org islam...tetapi tujuan mrka mgkaji bkn krna minat trhadap islam ttpi btujuan utk mnjatuhkn islam spt mn mrk wat lman web islamik ini utk memesongkan akidah umat islam...klu ikt sej kebanyakan faktor kejatuhan islam adalah dsebabkn olh rncangan glgan ini cntohnya,penjajahan ngara barat thadap ngara islam kemudian mrka bna kdai arak judi dn gerja..

basyirahsheikh said...

“ Dan orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan reda dengan Mu (Muhammad)
sehingga engkau mengikuti agama mereka “.

Manakala dalam ayat 82 surah AlMaaidah pula Allah menjelaskan : 
“ Kamu pasti akan dapati orang yang paling kuat permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang Musyrik “. Penegasan Al-Quran dalam kedua-dua ayat di atas tidak akan berubah hingga hari
kiamat.

Unknown said...

Orang-orang Yahudi sangat terkenal dengan sifat sombong, angkuh dan keras hati. Mereka tidak akan ‘pernah’ redha dengan umat Islam sebagaimana firman Allah SWT yang maksudnya : “Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka (yang telah terpesong itu).” (al-Baqarah: 120)

administrator said...

Ya, benar kata hijau itu. Kita perlu berhati-hati dengan golongan orientalis yang sebenarnya mengkaji Islam dengan tujuan mencari ruang bagi memesongkan Islam dan seterusnya, menyesatkan umat Islam.

Selain itu, saya fikir kita juga perlu mengambil perhatian akan golongan munafik.

Ini kerana golongan ini lebih berbahaya daripada kafir zindiq. Mereka umpama musang berbulu ayam.

Musuh dalam selimut seperti inilah yang sebenarnya antara punca utama kejatuhan Islam, yang mana mereka melemahkan Islam dari dalam.

Ashadi Zain
(ashadizain@gmail.com)
http://artikelashadizain.blogspot.com/

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...