Wednesday, January 12, 2011

EMEL PILIHAN: Dari hati terdetik iman didada...Gereja terbesar di Bukit Jalil


GEREJA TERBESAR DI ASIA - BUKIT JALIL !!
aku tergerak tuk buat entry pasal ni sebab aku pon bru tau td..d akhir tazkirah ustaz bgtahu pasal gereja ni..yg tgh proses nk disiapkan kt bukit jalil...korg tgk la sendiri !! n pikirlah mane yg baik utk korg semua n utk agama ISLAM kita !! aku takut sgt tgk web pasal gereja ni.. http://www.carvary.org.my/ aku rasa NWO (new world order) diorg da makin hampir pada saatnya...moga kamu semua bersedia mghadapi golongan pemuja dajal tu semua...ni bukan mende main2...mereka makin dekat...mereka ada dikalangan kita...beringatlah...kuatkanlah pegangan agama kamu...sentiasalah berzikir..menyebut nama ALLAH..moga hati kamu terhindar dari fitnah dajal...

bacalah! tgklah! fikirlah! sedarlah!! bertindaklah!

The Calvary Convention Centre Bukit Jalil



The Calvary Convention Centre (CCC) is a unique convention centre that is dedicated to the pursuit of holistic activities.

These activities include the hosting of international, regional and national conventions, banquets, seminars, musical and creative arts productions, as well as the provision of educational and vocational training, and spiritual development that aims to develop our nation's young, and people of all ages and from all walks of life into useful and exemplary citizens of Malaysia.

The CCC, when completed, will be a 6-storey multiplex, comprising of a 5,000 seat auditorium and an educational and training annex, with a total built up area of about 600,000 sq. ft. It will have facilities that are unique and dedicated to enhancing the convention and educational requirements.

The CCC is a non-profit project that is being developed by Calvary Church in line with the principles of the Rukun Negara, i.e. to inculcate spiritual values, right morals, good behaviour, social and civil responsibility.

The Calvary Convention Centre when completed will have a total built up area of about 600,000 sq. ft. It will have facilities that are unique and dedicated to enhancing the convention and educational environment.


Location
The Calvary Convention Centre is located on a 4.9 acre piece of land within the identified International Zone at Bukit Jalil, in the southern part of Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur. It is surrounded by parks and established institutions and is accessible by an excellent network of highways.



now in progress !!


location


tgk la ni !! nk tidur lagi keeee ???!!!!!!!!!!!!!!!! bangunlaaaa woooiiiiii !!!!!!!!!!




kamu tgkla ni semua....kenapa kamu masih xsedar?? kamu yakin ke kamu mampu hadapi fitnah dajal nanti? kamu tgklah... dgn pembangunan ni!!! kamu tengokkk!!!!!!!! ni ke yg kamu semua cari ??? ni ke yg kamu semua nakkkk???

kamu yakin ke keluarga kamu nanti yg berada dekat dgn kwsn ni kuat tuk melawan syaitan2 tu semua???
kamu yakin ke anak2 kamu akan selamat d sana??? kamu tahu x slogan die ape???

"reaching the city of kuala lumpur and beyond"

tolonglah bangun dari angan2 kamu...
YA ALLAH....selamatkanlah kami semua daripada fitnah almasih aldajal...
kuatkanlah hati kami,,YA ALLAH...

sampai bila kamu masih mahu terus tidur???

sampai bila??

sampai ada dikalangan kamu yg tukar agama??

atau kamu ingin melihat saja??

atau kamu bangga dgn pembangunan negara membina gereja kristian terbesar di asia??

tolong kembali berpegang teguh pada
KALAM ALLAH..
KITAB SUCI ALQURAN...
kuatkan hati kamu semua...
kasihanlah pada iman kamu sendiri...

17 comments:

Unknown said...

beringatlah semua umat Islam bahawa kita ini berada di akhir zaman....kuat dan teguhkanlah iman di dada....

basyirahsheikh said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Ramai Yang Menentang Pembinaan Bangunan Ini Kerana Tidak Mahu YANG "BESAR" Bertapak Di Atas Negara Ini..

Sungguh Membanggakan Bukan...Melihat Perkembangan Demi Perkembangan Di Dalam Negara Yang Ku Cintai Ini....
Berdasarkan Isu Baru Ini..Diharap Sahabat2 Sekalin Janganlah Mudah Melatah....
Tapi Renungkan......Di Saat Kita Hendak Bangkit Menghalang Pembinaan Ini...
Sudahkah Masjid2 Berhampiran Kita Makmurkan ?
Sudahkah Masjid Kita Penuhkan....
Sudahkah Akidah Dan Iman Kita Diperkuatkan....
Sudahkah Kita Menjadi Sebenar-Benar Muslim..
Sudahkah Anggota Keluarga Kita FAHAMkan Ajaran Islam Yang Sebenar ?
Sudahkah Sahabat2 Sekeliling Kita Kita FAHAMKAN Ajaran Islam Yang Sebenar ?

Renungkan.....Pula Sikap2 Orang2 Islam Luar Negara...
Berkat Kesabaran Mereka..Satu Persatu Gereja Berjaya Dijadikan Masjid...
InsyaAllah...Seperti Di Luar Negara...Sudah Banyak Gereja Yang Berjaya Dibeli Saudara2 Seakidah Untuk Dijadikan MASJID...

Unknown said...

marilah sama2 kita bersatu, teguhkan imam..kuatkan jati diri..
bersedia dgn apa sja...
igatlah kita pd ALLAH.....

Unknown said...

betul kata rakyatgusar tu...apa2 pun kita perlu mulakan dari diri kita sendiri.kuatkan iman dan akidah..kukuhkan ketakwaan supaya kita x mudah di rempuh dengan musuh Islam ini.

Unknown said...

Gerakan misionaris Kristian di Malaysia telah menggunakan ayat-ayat suci Al-Quran mengenai Isa alaihissalam, dalam usaha untuk mendakyahkan ajaran agama Kristian kepada umat Islam di negara ini.. Hrp umat islam tidak terpedaya dgn dakyah mereka...

Unknown said...

Mereka semakin berani sekarang ni bila ada orang islam sendiri yg menyokong mereka.

miss said...

teguhkan la iman anda semua..dgn iman yang teguh kiter tidak mudah goyang dgn cubaan yg melanda kelak aminnn

administrator said...

Apa sudah jadi?

Ekoran aduan, azan masjid Kg Kerinchi diperlahankan. Pihak pengurusan Majid Al-Ikhlasiah, Kampung Kerinchi mengambil pendekatan memperlahankan bunyi pembesar suara ketika laungan azan termasuk ketika solat Jumaat, ekoran aduan seorang peguam bukan Islam yang mendakwa bunyi solat di masjid itu "amat lantang" (berita penuh di: http://artikelashadizain.blogspot.com/2011/01/apa-sudah-jadi.html)

Ashadi Zain
(ashadizain@gmail.com)
http://artikelashadizain.blogspot.com/

Unknown said...

Di dalam Islam, azan mesti dilaungkan kuat.Adapun kuliah seeloknya terhad kepada pendengar sahaja. Boleh kuat, sekiranya tidak mengganggu orang lain. Begitu juga dengan bacaan Al-quran.

Ada baiknya di dalam perumahan yang didiami dengan pelbagai agama, perkara ini diambil perhatian kerana kalau bacaan Al-Quran dipasang satu jam sebelum azan Subuh, mungkin mereka merasa tidak selesa untuk tidur dan bekerja di keesokan harinya. Ia juga tidak memberikan imej yang baik untuk ISlam.

Banyak perkara di dalam Islam yang orang ramai merasakan ia sebbagai suatu perkara yang soleh, tetapi apabila dirujuk alim ulama, ia tidaklah merupakan perkara yang baik apabila dilihat kepada faktor-faktor lain

Unknown said...

mantapkan iman didada supaya kita tidak terpengaruh dengan perkara yang boleh menggugat keimanan kita..

azlyana said...

jangan terlalu lembut hati dengan segala permintaan wahai pemerintah negara...jangankan kerana hendak memenangi hati pihak tertentu..tanah air tergadai...

administrator said...

Ada satu perkara lain yang perlu diberikan perhatian oleh kita semua, iaitu terdapat di kalangan umat Islam di negara ini yang tidak mahu mengundi dalam pilihanraya.

Mereka beranggapan bahawa mengundi dalam pilihanraya adalah haram. Ini tidak boleh dibiarkan.

Rasanya tidak perlulah saya terangkan mengapa ini tidak boleh dibiarkan.

Kita semua sudah tentu sedia maklum apa yang akan berlaku pada kelangsungan politik umat Islam di Malaysia apabila makin lama, makin ramai umat Islam yang tidak mahu mengundi.

Saya ingin menyarankan supaya JAKIM dan jabatan agama Islam semua negeri di Malaysia mengambil tindakan segera bagi menangani isu ini. Misalnya adalah melalui sesi penerangan.

Saya juga ingin mencadangkan supaya NGO-NGO Islam seperti PPIM menjadi wakil pendaftar pemilih bagi SPR bagi mendaftarkan rakyat Malaysia sebagai pengundi, khususnya umat Islam.

Ashadi Zain
(ashadizain@gmail.com)
http://artikelashadizain.blogspot.com/

wa ya sin said...

Kenapa kita Hina? Di Hina? Kena semak Quraan apa Allah kata? Kalu tak buat kerja Dakwah - Amar Makruf Nahi Mungkar memang kita akan hina dan di hina.Cuba kita semak tafsir surah Fusilat dan AlMaarij kita akan dapat keterangan Allah amat jelas. Kita sibut dan rasa gusar dengan gereja atau gerakan kristian tetapi apa kita buat? Hanya tersandar depan TV menonton berita, AJL, APHB, HMM kemudian bila dengar kes2 begini umat islam hanya mampu mengucap cicak "cik...cik..cik sambil geleng kepala" dengan lidahnya. Cuba kita tanya anak kita atau isteri kita atau kenalan kita kenal tak Imam Ibn Qayyim, Imam Azaie, Ibnu Mubarak dan seumpamaya... pasti jawapan amat mengecewakan.

Bukan mereak kuat tetapi umat islam terlalu lemah iman, meninggalkan kerja dakwah dan islam.

Kita perlu lihat bagaimana kerja Dakwah di UK, eropah dsb dapat menukarkan Gereja kepada masjid.

Renungkan..... Umat islam hanya bersusah payah untuk hiburan bukan untuk Islam... Ilmu....dan dakwah!.

W.A

administrator said...

Ya benar, Ibnu Ahmad. Kita terlalu lemah dari segi kerja amar makruf nahi mungkar (saya merujuk pada diri saya sendiri yang lemah imannya).

Selain kurang tarbiah yang menjadi puncanya, salah satu sebab umat Islam kini memandang remeh kerja amar makruf nahi mungkar adalah kerana 'mentaliti cari makan' sudah sebati dalam diri mereka.

Mentaliti cari makan merujuk pada mentaliti yang mana umat Islam menganggap matlamat kehidupan ini semata-mata untuk cari makan dan kemudiannya hanya survive di alam dunia, tanpa memikirkan kemaslahatan orang lain.

Mentaliti cari makan ini kemudiannya akan berkembang kepada dua kategori, iaitu:

1. Mentaliti nafsi-nafsi, iaitu mentaliti, "Asalkan aku selamat (survive), apa aku peduli orang lain."

2. Mentaliti pemangsa, iaitu mentaliti yang lebih teruk lagi. Mereka yang mempunyai mentaliti seperti inilah yang berasa bahawa tiada salahnya mereka menzalimi orang lain, termasuklah menipu orang (seperti kes penipuan yang banyak dipaparkan dalam blog SEMAK PENIPUAN PPIM). Alasan mereka adalah, “Aku perlu survive.”

Umat Islam perlu membebaskan diri dari mentaliti cari makan dengan berhijrah kepada mentaliti persaudaraan, yang mana ia didasari falsafah cubit paha kiri, paha kanan terasa jua.

Maaf jika ada kekurangan dalam penjelasan saya. Minta dilindungi daripada mentaliti seperti ini, walaupun diri ini sering terperangkap dengan nafsu dan godaan syaitan.

Ashadi Zain
(ashadizain@gmail.com)
http://artikelashadizain.blogspot.com/

Unknown said...

Sikap ni tidak ada pada para pemimpin kita..bagaimana mahu mengajar anak berjalan betul sedangkan bapa sendiri berjalan terhincut-hincut..

Bukan menyalahkan pemimpin 100%.. tetapi mereka bertanggungjawab untuk tidak meluluskan program2 hiburan-hiburan yang semakin mendapat tempat di hati masyarakat Islam sekarang..Masyarakat dilalaikan dengan hiburan yang tidak henti-henti daripada celik mata sampai pejam mata..Habis bila masa mahu amar ma'ruf nahi munkar?..


Bila Al-Quran dan Sunnah hanya daimbil ikut suka yang x suka ditinggalkan..inilah jadinya...

Barangkali ada sesetengah orang islam yang masih tidak tahu dengan isu gereja ini...?

onedin00 said...

APA-apapun wahai sahabat sekalian..kembalilah ke pangkal jalan dan jadikanlah AL-Quran dan AS-Sunnah sebagai rujukan utama kita..
Perbaikiinsan yang kelemahan dan kekurangan kita dan jadikan diri kita insan yang KAMIL, disamping mengajak sahabat2 bersama ke jalan yang diredhai ALLAH..
InsyaALLAH

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...