Thursday, January 24, 2019

4788) PENASIHAT KEHORMAT PPIM DATUK HUSAINY HASHIM MENINGGAL DUNIA – SINAR HARIAN – 24/1/19



KUALA LUMPUR – Penasihat Kehormat Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) Brigadier Jeneral (B) Datuk Husainy Hashim meninggal dunia di Hospital Angkatan Tentera (HAT) Tuanku Mizan di Wangsa Maju di sini pada pukul 8.20 malam ini.
Ketua aktivis PPIM Datuk Nadzim Johan berkata Husainy, 73, yang juga Pengerusi Yayasan Patriot Negara dimasukkan ke hospital itu pada 16 Jan lepas akibat strok.
“Pemergian beliau merupakan satu kehilangan besar buat PPIM dan beliau banyak membantu dalam tugasan kami dalam menegakkan keadilan demi hak pengguna.
“Segala nasihat dan pesanan beliau akan kami kenang dan amalkan demi meneruskan legasi beliau,” katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.
Beliau berkata jenazah Husainy akan dibawa ke Masjid Khalid Al Walid Jalan Padang Tembak sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Seksyen 9 di Kota Damansara pukul 10 pagi esok.
Allahyarham pernah berkhidmat di beberapa agensi awam seperti di Jabatan Perdana Menteri, Bahagian Penyelidikan di Cawangan Khas Kedah serta Atase Pertahanan di Kedutaan Malaysia di Ankara, Turki. – Bernama

Artikel Oleh : Sinar Harian
PENASIHAT KEHORMAT PPIM DATUK HUSAINY HASHIM MENINGGAL DUNIA

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...