Monday, October 15, 2018

4676) PESTA ARAK TERTUTUP TIDAK RELEVAN – UTUSAN MALAYSIA – 15/10/18


KUALA LUMPUR 14 Okt. – Alasan pesta arak, Oktoberfest dilakukan secara tertutup dan tidak mengganggu masyarakat adalah tidak relevan dan perlu ditolak kerajaan Pakatan Harapan (PH).
Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan berkata, hal itu kerana penganjuran kempen tersebut langsung tidak membawa manfaat kepada rakyat malahan mampu menyebabkan keharmonian masyarakat terjejas.
“Tidak ada satu agama pun yang membenarkan penganutnya mabuk dan bertindak di luar batasan kerana sudah hilang kewarasan.
“Alasan pesta tersebut dilakukan secara tertutup tidak relevan. Bagaimana pula sekiranya anak muda menganjurkan pesta dadah secara tertutup? Khayal dan mabuk adalah perkara yang hampir sama,” katanya kepada Utusan Malaysia selepas merasmikan majlis penutup dan penyampaian sijil program kursus asas bekam anjuran Avicenna Academy Malaysia di Hotel Garden Avenue, dekat sini hari ini.
Menurut Nadzim, beliau yakin penganjur pesta tersebut akan menjadikan Oktoberfest sebagai batu loncatan untuk menganjurkan pesta berskala besar pada masa akan datang.
Katanya, kerajaan perlu berani untuk mengehadkan kebebasan sesuatu perkara bagi mengelakkan perkara buruk berlaku kepada rakyat.

Artikel oleh : Utusan Malaysia
PESTA ARAK TERTUTUP TIDAK RELEVAN

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...