Tuesday, November 28, 2017

4240) 10 KOLEJ SWASTA DISENARAIHITAM KWSP – UTUSAN ONLINE – 25/11/17


10 kolej swasta disenaraihitam KWSP   Nasional   Utusan Online

KUALA LUMPUR 24 Nov. – Kum­pulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) telah menyenaraihitamkan 10 kolej swasta yang didapati terlibat dengan kes penipuan pengeluaran caruman Akaun II.
Ketua Jabatan Pengurusan Operasi Pengeluaran KWSP, Zalikar Yusoff berkata, kebanyakan kolej swasta yang berada di sekitar Lembah Klang itu telah disenaraihitamkan sejak 2014.
“KWSP masih lagi menja­lankan siasatan dan kami tidak pasti sama ada jumlah tersebut akan bertambah kerana ia bergantung kepada penyiasatan tersebut.
“Bagaimanapun, kami per­lu­kan kesedaran ahli pencarum untuk tidak terjebak dengan sindiket penipuan pengeluaran itu,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Akhbar semalam melaporkan, KWSP telah mengenal pasti 100 kes berhubung penipuan pengeluaran tersebut dengan 27 daripadanya sedang didakwa di mahkamah di bawah Seksyen 59 Akta KWSP 1991.
Sebelum ini, Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan mendedahkan kurang daripada sepuluh aduan ber­kenaan sindiket tersebut di­terima pihak beliau dalam tempoh tiga tahun.

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...