Sunday, November 2, 2014

2205) 30/10/2014 - Seminar Penerangan Rasionalisasi Subsidi dan Apa Itu GST dan Kesannya Kepada Pengguna







Kuala Lumpur : Persatuan Pengguna Islam Malaysia dengan kerjasama Kolej Teknologi YPC-IT WEB telah mengadakan seminar yang diberi nama Seminar Penerangan Rasionalisasi Subsidi dan Apa Itu GST dan Kesannya Kepada Pengguna kali ke dua. Seminar ini dirasmikan oleh Y  Bhg Dato Seri Syed Ali Alhabshee, Pengurusi Yayasan Wilayah Persekutuan Merangkap Pengerusi Yayasan Pendidikan Cheras.

Para hadirin yang hadir kesemuanya terdiri daripada Penolong Kanan dan kakitangan dari Jabatan Pendaftaran Negara Wilayah Persekutuan (JPNWP). Hampir 350 kakitangan dan pegawai JPN yang hadir ke seminar ini. Penceramah terdiri dari Puan Nurul Ain Mohd Ali dan Encik Shahrudin Hamzah, KPDNKK Putrajaya.

Matlamat program adalah sebagai medium kerjasama diantara kerajaan dan pihak NGO untuk memberi kefahaman kepada rakyat tentang pelaksanaan GST yang akan dilaksanakan pada 14/4/2015 dan resonalisasi GST serta medan pendekatan kearah pemerkasan PPIM/golongan professional tentang peranan serta aktivitinya kearah pemantapan budaya bangsa dan kepenggunaan.

Puan Nurul Ain Mohd Ali menyampaikan penerangan tentang GST dan kefahamannya, sementara Encik Shahrudin Hamzah menyampaikan perihal Akta Kawalan Harga dan Anti Pencatutan kepada hadirin. Ceramah ini untuk menyedarkan bahawa GST ini bukan untuk membebankan rakyat malah membantu rakyat serba sedikit.


No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...