Saturday, September 9, 2023

JANGAN CAMPURI URUSAN UMAT ISLAM, PPIM INGATKAN ARUN - MALAYSIA POST - 08/09/2023

 

PERSATUAN Pengguna Islam Malaysia (PPIM) mengingatkan Persatuan Hindu Agamam Ani Malaysia agar jangan yang mencampuri urusan umat Islam di
negara ini.

Ketua Aktivis PPIM, Nadzim Johan berkata ia susulan kenyataan Pengerusi persatuan itu, Arun Dorasamy yang mempertikai dan membantah modul asal Hadis 40 Imam Nawawi oleh Kementerian Pendidikan (KPM).

Arun yang juga peguam sebelum ini mendakwa, lima hadis yang dikeluarkan itu, termasuk hadis ke-8 daripada hadis 40
tersebut, dianggap tidak selari dengan aspirasi perpaduan.

Nadzim berkata perbuatan Arun itu sangat melampau dan sebagai peguam dia sepatutnya lebih cerdik mengeluarkan kenyataan.

“Adakah KPM terlalu dungu sehingga tunduk kepada orang bukan Islam yang cuba menentukan ajaran Islam mana yang boleh diterima oleh umat Islam negara ini,” katanya menerusi kenyataan hari ini.

Nadzim berkata jika orang bukan Islam terus menekan dan membuat provokasi terhadap umat Islam, negara ini tidak akan aman dan rakyat tidak boleh hidup dalam harmoni.

“Tindakan Arun sama seperti jika umat Islam menyatakan ajaran agama Hindu itu salah dan tidak boleh diajar kepada orang beragama Hindu, apakah Arun akan terima?” tegas Nadzim.

Nadzim berkata pihaknya akan terus mempertahankan agama Islam di Malaysia walau apa jua sekalipun dan meminta semua umat Islam berbuat demikian.

“Kita berkorbanlah apa sahaja demi agama, apa lagi yang kita ada jika maruah Islam diinjak-injak seperti tiada nilai,” katanya. – Malaysiapost

Artikel oleh: Malaysia Post

JANGAN CAMPURI URUSAN UMAT ISLAM, PPIM INGATKAN ARUN

https://malaysiapost.com.my/2023/09/08/jangan-campuri-urusan-umat-islam-ppim-ingatkan-arun/

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...