Tuesday, August 25, 2015

#PPIM MENERIMA KUNJUNGAN HORMAT DARI PENGGIAT SENI & INDUSTRI TV MALAYSIA



25 OGOS 2015

Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Nadzim Johan menerima kunjungan daripada Presiden Gabungan Karyawan Filem Malaysia (GAFIM), Jurey Rosli serta wakil dari Persatuan Penerbit TV Malaysia (PTVM) di Pejabat PPIM Villa Putri, Kuala Lumpur.


Pertemuan yang membincangkan tentang masalah membabitkan nasib 22,000 pekerja industri TV sejak lebih 20 tahun lalu turut disertai oleh Presiden Persatuan Pekerja Professional Filem Malaysia (PROFIMA), Kpt (K) Khir Mohd Noor.

Antara masalah utama yang dibangkitkan adalah mengenai gaji pekerja kru masih di bawah paras gaji minima iaitu RM700 sejak 20 tahun lalu.



Menurut pihak GAFIM dan PTVM, sebelum ini pelbagai usaha telah dilakukan untuk menyelesaikan permasalahan yang dihadapi dan empat orang Menteri menerajui Komunikasi & Multimedia Malaysia.

Namun, masih tiada jalan penyelesaian hingga ke hari ini seperti Kali terakhir adalah kempen 'Switch Off 14', untuk menyuarakan rasa tidak puas hati mereka terhadap layanan stesen televisyen tempatan seperti dilaporkan The Malaysian Insider, 21 Oktober 2014 


Semoga kunjungan pihak GAFIM, PROFIMA dan PTVM dapat menjalinkan satu kerjasama jangka panjang yang memberi manfaat sekaligus mengubah nasib pekerja industi TV di Malaysia.



No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...