Friday, March 11, 2011

VIDEO : PENGHINAAN TERHADAP ISLAM




Terjemahan apa yang dikatakan di dlam U-tube.
 
 Tajuk : Rupanya Umat Islam suka mee wantan dan pau besar. 
 
" Laungan azan setiap subuh adalah seperti orang yang menjerit tak tentu fasal, macam orng nak order mee wantan. Bila sudah diberi mee wantan dan memakannya, nak kuih pau besar pula! "

PPIM : MEREKA INI SANGAT KURANG AJAR, MEREKA MEMPERSENDAKAN AZAN !!! TAKKAN KITA NAK TENGOK DAN GELAK SAMA DENGAN MEREKA?

82 comments:

azlyana said...

segelintir MEREKA ini terlalu KURANG ADAB kebelakangan ini..adakah kerana KITA terlalu lembut hati dan ingin menjaga hati MEREKA ini sehingga banyak perihal berkaitan Islam menjadi bahan sendaan MEREKA...Malaysia yang dikatakan contoh negara Islam..tetapi TIADA SEORANG PEMIMPIN pun lantang untuk bersuara demi maruah ISLAM...sementara KITA masih ada suara dan KUASA...tolonglah berbuat sesuatu DEMI ISLAM!

MSc Education Management said...

Tolonglah buat sesuatu agar Peristiwa 13 Mei 1969 jangan berulang lagi. Apa lagi mereka mahu? Kerakyatan sudah, kemewahan sudah, keselesaan sudah, agaknya mahu kayu kat tengah belakang la pulak! Di mana hero yang mendabik dada Malaysia adalah negara Islam yang adil. Mendengar cina 2-3 ekor tu dok ketawa saya berasa loya. Mahu muntah. Di mana kejadian itu? Siapa cina itu? Ada alamatnya ke? Cuba siar kat laman PPIM ni. Marah betul saya... Kita tidak pernah pun ganggu bila mereka bela babi merata-rata yang sememmangnya haram. Kenapa mereka kurang ajar sangat. Adakah mereka mewakili sebahagian cina yang memang tengah cari pasal dengan orang Islam di Malaysia sekarang ini? Pihak pemerintah yang Melayu tu dah jadi apa? Tokong ke? Layak dilihat, disembah dan diberi berian bila tiba masanya! Tolonglah... saya tidak mahu pergaduhan kaum tercetus! Akan tetapi, kalau tercetus, tanpa ragu-ragu saya salah seorang yang akan berada di barisan hadapan!

MyLittleMiqaelShop said...

mintak disambar petir lah diorg ni

Megat said...

mana pemimpin islam yang kononnya memperjuangkan islam... sungguh kurang ajat cina bangsat nie.. kalo aku jumpa tgh jalan aku gelek je nie

Severn said...

Bila kita menyentuh kepentingan mereka dikatanya rasis heboh satu Malaysia macam nak kiamat...tapi bila mereka menghina islam boleh pulak...takde pun nak kecoh2..memang kurang ajar...diminta mereka dikenakan tindakan yg lebih berat iaitu ditarik balik kerakyatan sebab benda2 macam ni dah selalu sangat terjadi.....kalau kat Indon dah lama kena buluh runcing...

melayu islam said...

Pastikan keadilan diberi kepada mereka ini

ijat_os said...

ape kata kita bunuh jer org yg persendakan ISLAM...ade berani x...kalo stakat nak kuar paper..nak berdialog..sampai bile....dah terang2 org kapir memang musuh ISLAM...mereka dihalalkan utk dibunuh kalo persendakan ISLAM...

@Sh said...

DI MANA PANGLIMA MELAYU , TAK DAK TELOK KA!!!!!!! MANA PAKEDA!!!!! MANA PERGI PEMBELA ISLAM KONON !!!!

AyZack Azmi Sempoi said...

Aku bersetuju supaya pemimpim melayu islam perjuangkan hal ini...

Tetapi kerkenaan taraf kerakyatan tu, tak perlu di timbulkan. Kerana mereka adalah warganegara Malaysia dan lahir di malaysia. Walaupuin berketurunan cina, mereka bukan warga negara cina.

Aku sedar ramai yg marah, tapi kita jgn bangkitkan isu isu lain yg takde kena mengena, nak halau mereka la, tarik kerakyatan la... tak de wujud hal hal yg sedemikian

Tindakan undang2 kerana perbuatan mereka, itu yg perlu kita perjuangkan. Pemimpin melayu islam ... bertindaklah.

@h_ChOnG said...

apa tindakan penguat kuasa yang spttnya sama2 berganding dgn org islam .. supaya mengelak benda ni berlaku lagi teruk ...

ibnu marzuki al firdaus said...

ada hikmah kapir senda muslim SEBAB ada muslim perli mukmin. apa perlu dibuat, bom? tak patut KERNA jika dah fasik tuh, sumbat dalam neraka pun masih cam tuh jugak bak firaun!

kutok sudin ajaib nikah remaja.

Miebal said...

Dengan lafaz Bismillah, selesaikan sebelum terlambat

sardotcom said...

mana nazri aziz, mana ibrahim ali yang lantang bersuara. ndakan kes mcm ni takut suarakan d parlimen..kalo berani suarakan kekesalan kes ini di parlimen...dengar apa respon pembuat undang-undang.

ALLAH HU AKBAR said...

Sabar tuan-tuan..sebagai wakil penjihad ISLAM,kami sekarang tengah memantau kebiadapan kaum KAFIR LAKNAT di MALAYSIA ini..Insyaallah perang terhadap mereka ini semua akan terjadi tidak lama lagi.Kami tengah mengumpul dan mempersiapkan anggota-anggota kami dengan ilmu-ilmu zahir dan batin supaya kemenangan akan berpihak kepada AGAMA ISLAM.Saya berharap agar sekiranya terjadi peperangan nanti,maka anda semua yang beragama ISLAM dan ingin berjihad di jalan ALLAH SWT agar mengangkat senjata masing-masing tidak kira,parang,pedang,lembing,buluh dan apa sahaja untuk kita hancurkan mereka ini semua sekaligus..KALAU BOLEH KITA JANGAN TINGGALKAN WALAU SATU PUN KAUM KAFIR INI,KECUALI BAYI-BAYI YANG MASIH KECIL,KERANA MEREKA INI MASIH BERSIH.TUNGGU SAHAJA ISYARAT DARI KAMI...ALLAHHU AKBAR!!!!ALLAHHU AKBAR!!!!

Nightwing said...

Must not let this go. This idiots must be caught and jailed.

ALLAH HU AKBAR said...

There is no point sending thhis SYAITAN TO JAIL!!!THE CORRECT WAY IS JUST KILL THEM ALL!!!!

moyang said...

after this u'll pay 4 what u have done.....bodoh babi sial jahanam .......marilah saudara2 ku skalian.... marilah sama2 bersatu dan berdoa kpd ALLAH.....

bloggeronester said...

Kafir laknat dan konco-konco mereka patut dipancung dan kerat anu! Mana pegi PEKIDA, mana PERKASA, mana PAS, mana UMNO, mana sihero Nazri Aziz, aman si hero ultraman Khairi Jamaluddin, mana, mana, mana??? Semua dah kecut telor ka atau sudah dijual beli???

bloggeronester said...

Come on ... BANGKIT LAH WAHAI MELAYU ISLAM!!!!

bloggeronester said...

Aku seru semua anak-anak GAYONG seMalaysia, bangkitlah wahai sakalian pendekar dan panglima , masanya telah tiba!!!

zzzzz said...

geram, marah sungguh aku dgn paparan ini,.pemimpin2 politik jgn hanya sekadar melaungkn negara islam jikalau maruah bangsa islam tidak terpelihara dgn baik.bangkit la!tunjuk la kejatian sebagai pemimpin.pihak berkuasa wajib mengambil tindakan cukup tegas pd cine2 y x sedar diri ni..jgn sampai perkara 13mei berulang.

cukup la kamu berlemah lembut dengan permintaan mereka...tanah kite, bumi kte,hak kte mesti dipelihara!!!

John said...

Orang ini patut dikenakan tindakan, tetapi mengancam untuk membunuh semua non-Muslim ialah pembuatan penganas! TERRORISTS! Adakah Islam membenarkan keganasan melulu???

testing..testing... said...

John,aku tak tau ko ni ISLAM ke Not ISLAM..Kalau dah AGAMA ISLAM diperkotak-katikkan macam ni,takkan nak diam diri je!!!!Kalau ko cakap membunuh non muslim tu TERRORIST,kenapa Di zaman Nabi dahulu peperangan digalakkan???cuba ko jawab JOHN???ape bezanya perjuangan di zaman dahulu dengan perjuangan menentang org2 KAFIR LAKNAT yg kurang ajar mcm ni di zaman sekarang??disebabkan sikap BERDIAM DIRI UMAT ISLAM SEKARANG inilah yang menyaksikan banyak terjadi bencana alam pada masa kini!!org mcm ni boleh ke diberi tolak ansur??boleh ke diajak berdialog secara berhemah???CUBA JAWAB JOHN????

John said...

Perbuatan membunuh pada masa itu adalah perbuatan zaman dahulu. Kalau zaman dahulu, kita boleh memperlakukan seseorang sebagai hamba abdi, sekarang pun boleh ke? Ataupun memperkosa seorang gadis dan memberikan kambing/lembu sebagai balasan?

Banyak yang berubah dengan perederan zaman. Pemikiran pun perlu berubah. Nyawa sekarang memanglah lebih bernilai daripada dahulu.

Kerana orang dahulu pun saling membunuh, orang Muslim pun terpaksa, ataupun dibunuh.

Sekarang, semuanya boleh dibawa berbincang. Tak payah nak cakap bunuh membunuh kerana itulah perbuatan seseorang yang tidak bertamadun.

Kalau agama Islam dicaci sebegitu, perlulah seseorang itu dikenakan tindakan setimpal dengan undang undang manusia sezaman, bukanlah nak ambil sejarah itu ini dan dibandingkan. Kalau betul nak dibandingkan, banyaknya yang kena berubah. Patutnya, semua mat rempit yang mencuri tiada tangan dah. Orang yang membuang bayi dah dihukum bunuh. Itu sejarah di bumi Islam sahaja. Nak lagi sejarah Eropah Kristian yang memberikan kuasa kepada "The Church" untuk menghukum bunuh sesiapa yang mempersoalkan tindak tanduk orang orang Church (samalah seperti ISA, tapi nyawa akan hilang) Zaman itu, hanya mempersoalkan saja, tak payah nak bicara, terus kena "hang". Mai lah.. Bandingkan lagi lah.

eonmala said...

india dengan hindraf yg cuba merosakan negara..cina dgn pelbagai propaganda tuk mengutuk islam.. x cukup lg ke semua ini??islam xpenah mengutuk mana2 agama apatah lg disebarkan di laman sesawang..tp mereka umpama sampah, laknat la kamu wahai goongan kafir..memang musuh islam sejak zaman nabi lagi kaum ini.

zzzzz said...

selemah2 ilmu agama aku...tidak la dangkal cam encik john.hairan sama ada dia non-muslim atau muslin y x pernah menhayati sirah perjuangan islam..kecian encik john.bykkn berguru.

glassman said...

mana nazri aziz, mana ibrahim ali yang lantang bersuara. ndakan kes mcm ni takut suarakan d parlimen..kalo berani suarakan kekesalan kes ini di parlimen...dengar apa respon pembuat undang-undang.

tambi,, apa pasal sebut Ibrahim Ali ngan Nazri jerr? Kenapa tak sebut Nuar al juborin, Mat Sabu, Hadi Awang Nicky Ajis,yang dengan amat jelas penganut ISLAM sampai org lain di label kapir?

yatt said...

SAHABAT SEMUA!! KITA UMMAT ISLAM PALING BANYAK DI MALAYSIA.. KITA BOIKOT KAFIR CINA NI... BELI BARANGAN MUSLIM... HANCURKAN PERNIAGAAN CINA KAFIR.. JANGAN AMBIL RASUAH CINA.. KALAU TIDAK UBAH MACAM TOKONG MEREKA YANG TIAP2 HARI DISOGOK DENGAN MAKANAN MINUMAN NTAH APA LAGI, WALAUPUN TAK LUAK MAKANAN TU.. BODOH SEKALI KAFIR NI...

ALLAH HU AKBAR said...

aku rasa kalau john ni org ISLAM,dia ISLAM zaman moden punya,tgk ler nama dia pun camne...tu yg tak amik peduli pun kaum lain kutuk agama ISLAM...dia tak tau yg CINA2 LAKNAT ni baik dgn org ISLAM sbb ade makna,tp dalam hati perut BABI dia penuh dengan sifat benci dengan org ISLAM...cuba bagitau mane CINA,INDIA yang tak menipu dalam dunia nie???Parti PAS(Nik AJIS,Hadi n lain2)n PKR(baik ANwar,Azizah,anak beranak diorg) pun semua tak boleh caya..cakap tegakkan ISLAM tp hal2 mcm ni diorg langsung tak bersuara..semua nye sebab takut hilang KAWAN SEJATI iaitu DAP BABI!! tu pun ade gak lagi org melayu sokong parti2 camni,UMNO pun sama..Aku suggestkan wahai kaum muslimin muslimat sekalian,cukupkanlah solat 5 waktu anda semua supaya ALLAH berkati perjuangan kita jika peperangan dgn KAFIR LAKNAT ni terjadi di masa akan datang!!!Jgn takut untuk bersuara,sebarkan dalam FACEBOOK,TWITTER,MYSPACE,EMAIL dan apa jua media elektronik tentang kebiadapan kaum KAFIR nie supaya semua UMAT ISLAM bersatu hati dan berperang di jalan ALLAH

ALLAH HU AKBAR said...
This comment has been removed by the author.
testing..testing... said...

Umat ISLAM malaysia nie tak pernah ler nak bising2 kalau diorg ni baik INDIA,CINA memekak waktu time Azan berkumandang..kalau nak ikutkan INDIA bila masuk je waktu maghrib,isyak so diorang pun mula ler bunyikan loceng aiskrim tu kuat2..kalau sape2 rumah dekat dgn kuil mesti tau punya ape diorg buat bila time 2 waktu nie..CINA babi nie plak bila waktu tahun baru cina,chap goh mee wantan ke mula ler pasang mercun bagai nak GILA,lagi kurang ajar..tak kira masa,pagi sampai tgh malam..kadang2 tu sampai awal pagi pun masih memekak lg...ade ORG ISLAM nie bising2???tp bila azan berkumandang,tak sampai 5 minit pun,mula ler KAFIR2 BABI ni bersuara macam bunyi KHINZIR..ganggu waktu rehat diorg ler,waktu tido ler...aku cadangkan lepas ni kalau waktu2 diorg ni MEMEKAK,apa kata ORG2 ISLAM ni cuba buat provoke skit..Time solat subuh tu biarkan microfon tu dengar sampai luar,kuatkan sikit volume di luar tu..diorg boleh buat so kenapa kita tak boleh buat!!!!

mati syahid cita2ku.. said...

bismillahirrahmaanirrahim.. sesungguhnya aku rela jasad ku di cincang lumat tapi dengan nama ALLAH aku x rela agama ku di hina sedemikian rupa.. wahai saudara2 ku,bangkit lah....

mohdgohanmohdgoku said...

Aku tak suka betul dasar 1 Malaysia.......

MMG kena lakukan tindakan yang sangat tegas , jangan hanya melepas batuk di tangga....

Manusia yang tidak sedar diri macam ni tidak boleh dibiarkan....

bukan hanya rancang hendak ambil tindakan saje.....kena lakukan juga....

Rashid said...

saya syorkan diadakan solat hajat di seluruh masjid supaya kapir laknat ni di turunkan bala...solat hajat juga akan meyedarkan umat islam bahawa pekara tersebut belaku di negara kita ni. se elok nya diadakan selepas solat jumaat.

mati syahid cita2ku.. said...

john, kalau kau orng islam msg ni khas tuk kau yg jahil.. dr kitab mana ko cedok dalil2 yg ko hujah kan tu.. suka2 ko je nk tukar2 hukum ALLAH yg smemang nye dh termaktub dn maha adil.. jngan la plak ko nk jd pengkhianat agama..

lanunlawak said...

lain kali, jangan hina ISLAM ! buruk padahnya !! Kami bukan hanya tahu berdebat, tetapi kami juga ingin sekali menempah 'GRO-GRO' di syurga iaitu kami sanggup mati syahid untuk menegakkan ISLAM !!!!

p/s : ini bukan satu lawak jenaka walaupun aku suka melawak !

wawai_36 said...

Cina ni mmg dah melampau..PPIM saya cadangkan tubuhkan satu pasukan khas untuk track & catch cina babi ni.

Jika harapkan maklumat dan polis mmg lambat, tangkap dulu yg kawan2 dia dalam youtube (Subscribers) dptlah nanti.

Mmg harap sgt anak haram ni ditangkap.

Manifold887 said...

Haram Jadah...oi..chua soi lek...kalo kami tersentuh bab bangsa lu skit...dah kata kami racist....tp bangsa lu..terang2 hina kami...apa lu bikin..aku perati byk kali 2-3 kes ahli MCA buat isu yg hina umat islam...lu apa bikin bangsat...UmnO..kuasa ditangan kamu..jg skit kaum kerabat kamu...

The Red Rambutan said...

Salah pemerintah. Bagi muka sangat kat kaum Cina ni. Dah sahih mereka ni keturunan banduan dari China, yang di angkut oleh pihak penjajah ke Malaysia untuk kerja lombong di Perak dan Kuala Lumpur.

Maka keturunannya tetap keturunan kongsi gelap dan gangster kurang ajar.

Pemerintah yang ada sekarang, susah sangat nak ambil tindakan. Takut ke apa ke? Kalau dengan bangsa Melayu bukan main lagi garangnya.

Kuasa di tangan kita, orang Melayu. Ini Tanah kita. Jangan jadi macam Palestine satu hari kelak.

Aku said...

ini la akibatnya kalau melayu asyik dok gaduh sesama sendiri dan tak mau bersatu. puak-puak bangsat ni semakin bermaharajalela di bumi bertuah milik kita nie. teringat aku si haram jadah namewee. apa ceta dengan dia? tak dengaq apa pun tindakan diambil kat dia. kalau dia pun takdak tindakan diambil, macamana yang nie plak? kat cina sekoq bangsat nie terlepas, kat orang melayu yang cakap skit pasai bangsa depa kena tindakan. kepala hotak apa punya undang-undang nie?

Nota Fikir said...

Orang Melayu suka berpolitik cara bengap....itu pasal suka bergaduh sesama bangsa - tak dapat apa2 faedah. Bantuan dibuat atas dasar politik, sebar berita bertujuan politik, memfitnah untuk politik, mengumpat kerana politik dan akhirnya bermasam muka pun kerana politik.

krishna said...

Janganlah kita buat andaian bahawa semua kaum bukan Melayu adalah biadab. Memang ada gulongan-gulongan dalam setiap Bangsa Malaysia yang biadab. Sekarang sampailah masa untuk Kerajaan BN menyiasat dan ambil tindakan terhadap yang menyiarkan Pita Video ini. Kerajaan juga hendak tegas mengambil tindakan yang tegas terhadap mana-mana Bangsa samada Orang Melayu, Cina,India, Sabahan, Sarawakian atau sesiapa pun yang tidak hormat Agama dan Cara hidup sesuatu Bangsa itu. Adalah menjadi tanggungjawab kita sebagai Rakyat Malaysia untuk menjaga keamanan Malaysia yang kami cintai ini.

mhuda said...

SILA AMBIL TINDAKAN SEGERA,JANGAN SAMPAI ADA YG MEMBUAT TINDAKAN SENDIRI,SAYA SEBAGAI UMAT ISLAM AMAT2 TERCABAR DENGAN TINDAKAN INI..TERLALU BIADAP DAN KURANG AJAR

✿....rossa alina....✿ said...

bagi saya,mereka mmg kurang ajar..sebab menghina AZAN..tp,kesian jugak la kt dia orang..cuba bayangkan nanti kat padang mahsyar,waaahhh!!kesian kan??sbb xde sape yg tolong dia orang..isyh3..

kita doa ramai2,moga2 1 hari nanti,bila mereka kenal ISLAM tu camne,baru mereka tahu kesucian ISLAM tu sendiri..

racist?jangan sebab mereka bangsa 'itu',kita nak serang or maki..hmm..

wallahua'lam..yang buruk tu datangnya dari diri saya sendiri,dan yg baik itu dari ALLAH s.w.t..

Mahaguru said...

Sesungguhnya orang yang menghina alquran yakni kalamullah mak wajid bagi kita menetangnya. Apatah lagi menpermainkan seruan suci (AZAN) maka wajid kita bunuh dia allah huakbar allah huakbar alllah huakbar Atas nama islam ku berdiri tegas untuk menanti segalnya dan atas nam muhamad kan ku libas parang ku untu musuh mu yaallahYaallah kuatkan itizam kami untuk menghancurkan mush mu ini ya rabbi berikan kami kekuat zahir dan batin ini demi kesucian agama mu Yazaljala engkau kurniakan kami semangat juang islam seperti man engkau berikan kepada para sahabat sesungguhnya ketika ini agma mu bangsa kami sedang dihina oleh mereka yang sebenarnya memusuhi mu Yaallah

Mahaguru said...

Sesungguhnya orang yang menghina alquran yakni kalamullah mak wajid bagi kita menetangnya. Apatah lagi menpermainkan seruan suci (AZAN) maka wajid kita bunuh dia allah huakbar allah huakbar alllah huakbar Atas nama islam ku berdiri tegas untuk menanti segalnya dan atas nam muhamad kan ku libas parang ku untu musuh mu yaallahYaallah kuatkan itizam kami untuk menghancurkan mush mu ini ya rabbi berikan kami kekuat zahir dan batin ini demi kesucian agama mu Yazaljala engkau kurniakan kami semangat juang islam seperti man engkau berikan kepada para sahabat sesungguhnya ketika ini agma mu bangsa kami sedang dihina oleh mereka yang sebenarnya memusuhi mu Yaallah

fm9060 said...

bakar je cina2 ni...mmg tak ada otak btul bila hina org islam laungkan azan.. aku sejak dulu lg mmg anti dgn cina ni..dr zaman sekolah lg..dia org ni bila ramai2 mengata kita dlm bahasa cina..!!!

hamba Allah said...

Sila ambil tindakan TEGAS terhadap individu yg terlibat dlm isu ni.. jng sampai sesuatu perkara yg x sepatutnya berlaku.. perkara ini bukan yg pertama kalinya berlaku d Malaysia.. dan tindakan tegas sangat perlu diambil agar Kesucian Agama Islam sbg fitrah manusia tidak dihina begitu juga dengan keharmonian kaum yg terdapat di dunia umumnya dan Malaysia khususnya.

patik_prana said...

tolong cari kan saya nma dan alamat cina sial tersebut kasi kat saya..saya akan pastikan babi tu xkan wujud lam dunia i....

mati syahid cita2ku.. said...

sebenarnye ni sume salah kita bangsa melayu.. terlalu baik hati n mulia sngt kat diorng smpai x sedar dh kene pijak.. kononnye respect, padahal diorng x pernah respect pun kat kita, dia hina kita ad lah.. ok, kite tngk lak apa tindakan pmimpin2 melayu yg 'bijak2' tu yg dok heboh nak bela bangsa dn AGAMA nye.. kalau sesama bangsa huh.. lantang melalak.. kalau x d tindakn jgk memang dasar PENGECUT..

teratakpakwok said...

apa lg abg Dino....jom kita serang....

adi said...

cian dier yg kafir..x mengerti n memahami. apakan daya sifat manusia..tp klu jumpa nak lempang jerr

hardyazrai said...

Education is the best cure. Explain to people with hikmah. Insyaallah, people will understand.

WE would also have to look at ourselves. They make fun of Athan because many Muslims are still busy with their chores despite hearing the Athan. If the people leave their chores and go straight to the nearby mosque, as in Haram and Madinah, I am sure people would think twice before making fun of the Athan. They would definitely see the importance of Athan as being reflected i the action of the Muslims.

mfrd_2005 said...

aku rasa mamat cina ni tak mewakili keseluruhan kaum cina yang ada kat msia..ni jenis bongok yang tak reti menghormati agama lain..kalau cina yang educated n berfikiran waras tak buat benda bongok mcm ni..

My Blog said...

kesilapan pemimpin terdahulu menyebabkan rakyat terkemudian mendapat bahananya...

hydrocloric said...

to me nak respond tak yah tunggu org politik.. aper kata lita respond dgn publish you tube vids. kutuk kaum depa lak.. fight fire with fire lah.. amacam ader beran.. hehehe cepat sila buat scripts..

Si Hafiz said...

perbuatan yg kurang cerdik sekali... harap pihak yang berkenaan boleh ambil tindakan sewajarnya..

Mohd Yusup said...

Alhamdulillah ada umat ISLAM yang sensitif bila ISLAM dipermain-mainkan......bagi aku kalau bukan ISLAM tak faham ISLAM aku faham....sebab, ramai orang ISLAM kat Malaysia ni tak menunjukkan peribadi seorang ISLAM..itu yang aku tak faham.....berpakaian tak macam orang ISLAM, pergaulan tak macam orang ISLAM, makan minum tak macam orang ISLAM, percakapan tak macam orang ISLAM, tambah aku tak faham bila ada orang ISLAM yang terang-terang mempersendakan AGAMA ISLAM itu sendiri. Bagi aku selagi kita tak perbetulkan masyarakat ISLAM kita sendiri jangan harap orang bukan ISLAM ndak faham tentang ISLAM.
Wallahualam

JayZ said...

Mmg anak ***** diaorg nii...bangsat....

citi said...

inilah kesudahannya bila ketuanan melayu disanggah. salah siapa?
org2 kita juga yang sibuk memperjuangkan 1 malaysia, perpaduan dan memberi muka kpd mereka sehingga berani pula mereka ni meludah kita.

Mohd Yusup said...

.....inilah kesudahannya bila ketuanan melayu disanggah....
Maaf, ISLAM tidak diperjuangkan atas dasar BANGSA, bila diperjuangkan atas dasar BANGSA maka berpuak-puaklah kita seperti sekarang. Wallahualam

abot said...
This comment has been removed by the author.
~chickenrice~ said...

kalau dulu lagu Negaraku dihina segelintir mereka. masjid di baling mercun segala. kali ni Azan pula . ni lah masalah kalau pendatang macam ni diberi muka kat negara kita. akhirnya dipijakpijak kepala. masih nak memperjuangkan 1 Malaysia yang kononnya mampu memupuk perpaduan ? ini hasil perpaduannya ? ini yang dinamakan 1 Malaysia 1 Agama ? tolonglah buka mata. kalau sematamata nak ambil hati bangsa lain sehingga agama tergadai terhina, lupakan. maaf, tapi benda ni tak boleh nak dipandang enteng lagi. penghina Islam tak boleh dibiarkan. musuhmusuh Islam macam ni harus ditentang, bukan ditatang.

azlizan said...

bukan utk menghentam mana-mana pihak tapi kita seolah-olah pengecut. dengan harga barang yang xboleh dikawal kerana di peringkat pemborong mmg majoriti dimonopoli oleh bangsa yang satu tu. isu menghina lagu negaraku, islam dan institusi kesultanan melayu jgn cerita lah, mmg semakin menjadi2. tapi apa tindakan yg diambil ke atas mereka yg terbabit? kalau sesama kita, dengan sewenang-wenangnya boleh dikenakan tahanan ISA. mereka boleh mengamalkan kebebasan bersuara, tapi kita...??? hanya boleh berdiam diri kononnya utk mendokong gagasan 1 malaysia dan memelihara keamanan. maka dengan itu, org kita akan terus menumpang di bumi sendiri...

ali said...

sekarang ini terlalu bnyak penghinaan terhadap Islam, malah org2 Islam sendiri ada yg menghina Islam, sepatutnya kita sama2 menegakkn agama ISLAM, bkn sekepala dgn golongan kafir ini, sampai bila kita nk tgok org pijak kepala kita, kita kena bangkit mempertahankan agama ISLAM....

ahmad said...

Woi kome-kome sekelian,

Ape pekdahnye mike nak maghah bebudok cine tu..yang patut mike maghah adelah YB mike si Nazri Lahanat tu..dia yang kuat benor bela budok nawee tu..ape kate kite pakat sule jer si Nazri mangkuk begahyun tuh..

couver said...

macam biasa kita mesti harus wajib BAGI AMARAN. kah kah !!

dielah said...

astafirulllallahhalazim...
sedih betul.....mereka terlalu kurang ajar dan tidak menghormati agama islam....
semoga Allah memberikan hidayah trhdap mreka...,,,

miss said...

lakukan segera tindakan keatas pihak mereka yang tidak menghormati agama Islam ini...
melampau

nas said...

buat satu video lawak tentang tokong depa.adakan satu org gemuk dgan minum mabuk2 dok mintak duit dpan tokong sambil gemuk tu mkan kacg dengan pegang limau.dgan nyanyi lagu cina bodoh siaw.hohahhahaha..upload kt youtube
lepas tu tgk mcm mana respon depa.klau nk gaduh on jeee..

glassman said...

nas said...
buat satu video lawak tentang tokong depa.adakan satu org gemuk dgan minum mabuk2 dok mintak duit dpan tokong sambil gemuk tu mkan kacg dengan pegang limau.dgan nyanyi lagu cina bodoh siaw.hohahhahaha..upload kt youtube
lepas tu tgk mcm mana respon depa.klau nk gaduh on jeee..

March 29, 2011 9:05 AM
agak2 sedara,, cadangan sedara itu mengikut sunnah kerr tidak? jawab tu jerr dulu... :)))

Jaja said...

Setuju dgn krishna,kita ada undang2 demi keamanan. Semua nak aman. Jangan guna "nila setitik habis susu sebelanga". Itu tak releven lagi. Kita semua berada dalam zaman berteknologi canggih. Cari la siapa punya angkara itu, dan send them to court. Tertakluk kepada semua rakyat malaysia. Mestikah kita melalut. Nak bunuh membunuh. Kesalahan cuma satu. Sampai bila pun tak aman. Cuma yg kami tak puas hati ialah tindakan perundangan terlalu lembab. Pantas lah!!!

mad so'od said...

dowg nie nmpak sgt ler xder pemikiran.. kene panah dek petir bru depa taw... caba lah pihak berkuasa tu pantau, halang, buat tindakan, nie tidak, manalah sepakat org melayu kita, bak kata pepatah, bersatu teguh bercerai roboh, xkn kita nk tengok vedio nie ja, xkn nk dgr org lain glak pasai vedio nie, came on la, wahai saudara2 seislam, marilah kita perjuangkan hak kita, ALLAHUAKHBAR.....

mencari nur said...

asta'firullah..kalau jenis kafir ni..dya kafir jugak (...moga2 mereka ini memohon maaf..dan moga2 Allah memberi hidayah kepada mereka ini mungkin mereka x tahu ya Allah.kau masukkanlah cahaya hidayah dalam hati mereka ..Ameen

shah said...

dia buat kerana jahil dan jahat.jahil kerana x tahu dan tak mahu tahu tentang Islam.jahat kerana dia sengaja membuat orang Islam tersinggung.Kita perlu hilangkan kejahilan melalui dakwah dan kjahatan melalui hukuman.. kuatkan usaha untuk berdakwah kepada orang Cina, mereka adalah mad'u terbaik. kekuatan dan kesungguhan mereka akan lebih bermakna sekiranya mereka adalah saudara seagama kita. Mereka pun untung dan Islam juga bertuah. mari pelajari bahasa mereka terlebih dahulu supaya dapat memahami kehendak dan keperluan disamping menerangkan kehebatan islam dengan lebih baik. jangan hanya bereaksi hanya apabila menerima info dari second source.mujur ada org upload dalam ni kalau tak anda pun tak kan terasa marah atau memperlihatkan kehebatan iman dan jihadnya, sedangkan hal yang sama mungkin sedang berlaku dengan banyak di luar sana..

shah said...

oleh kerana dia pernah cuba mengalunkan 'azan' mudah-mudahan selepas ini dia atau mana- mana kawan yang bersama dengannya akan teringat alunan azan sebenar apabila mereka makan mee wantan dan pau besar..moga ini menjadi pembuka jalan hidayah...

SaidShikinLutfi said...

Assalamualaikum Wb

Inilah petanda kimat semakin hampir dgn kita. Semuanya boleh berkata-kata tanpa tindakan yang mampu dilakukan.
allah yang lebih mengetahui. perbanyakkanlah baca surah waqiah...cuba relatekan dgn malapetaka yang amat kecil ini. Ingatlah azab Allah amat pedih

Anonymous said...

kenapa bila islam di hina pihak berwajib boleh duduk diam tanpa sebarang tindakan,sedangkan ini negara islam mana pemimpin2 islam?? sebaliknya jika berlaku sesuatu ke atas gereja atau tokong berhala si kafir tu,si pelaku terus kena tangkap dan di hukum. taniah kepada kerajaan islam malaysia.

fea dairy said...

biadap betul la org cina nieh.. tak pe la.. bia la kat akhirat nty. diorg terimas blasan yg pling truk ats kutukan n gelak tawa mereka tuh !
huh!

Anonymous said...

Ini adalah akibat daripada pepecahan yang ada dlm umat islam melayu. Parti Melayu JADI layu DAN kuyu..
Parti Islam pulak asik timbul tenggelam.... bila dah KAWAN BAIK dgn org kafir(cina) nak tegur pun tak berani...jadi SYAITAN BISU le nampaknye.....tp bile sesama melayu islam..bukan main LANTANG...RENUNG2

Anonymous said...

SATU (1) MALAYSIA BUKAN NEGARA ISLAM sejak dalam sejarah hanya negeri orang melayu. Islam dibawa oleh orang memdatang dari barat, orang melayu dahulu orang kafir juga. jangan lah sebab segelintir tu kamu nak buat perang mulut... kalau berani buat lah macam negara Africa..Libya, Mesir, Angola dan yg lain2. kenapa tak berani hentam Amerika?

Anonymous said...

Jangan layan Cina yg bongok mcm tu... Cina yg berbudi dia tau hormat bangsa lain.

Baca ayat dia pun dah kelakar... 'dah order mee wantan, nak kuih pau besar pula'. Ayat bangang apa la ni... setiap kali ada terjemahan dari bahasa Cina mmg kelakar. Tu pun masih nak menghina orang lain hehehe

Mcm beruk yg mengata orang lain 'monyet'. Tak sedar dia tu beruk.

GERAKKAN KUASA PENGGUNA

GERAKKAN KUASA PENGGUNA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...