Kronologi kes : pada bulan april 2015 mangsa (agent penjual telefon) telah membuat aduan di PPIM. Mangsa telah mengiklankan penjualan telefon bimbit tersebut di laman instagram. Tema dan syarat pembelian secara pre-oder ini adalah pembeli hendaklah menunggu 8-12 minggu hari bekerja selepas pembayaran dibuat. Tempahan yang mangsa buat bermula pada bulan april hingga bulan November 2015 berjalan dengan lancar dan tiada masalah. Selepas 6 bulan berikutnya, mangsa mengalami penangguhan yang sangat lama. Bermacam-macam alasan yang diberikan dari pihak pembekal. Disebabkan penangguhan barang tempahan yang terlalu lama, pihak pelanggan mangsa tidak boleh bersabar lagi dan banyak ugutan dan hasutan yang mangsa terima dari pihak pelanggan.
Pegawai PPIM, Syed Kamarulzaman memberi penerangan dan kaedah-kaedah bagi menyelesaikan masalah tersebut
Dari Laman Web Rasmi PPIM http://www.ppim.org.my/
No comments:
Post a Comment