Saturday, October 22, 2011

KERATAN MEDIA HARIAN METRO 221011: 'SYUKUR DIBEBAS'-SURADI


Sumber : http://www.hmetro.com.my/articles/2011102200221820111022002218/Article/

2 comments:

probro said...

kerajaan memiliki aspirasi tinggi bagi menjaga dan memajukan rakyatnya. segala dasar dibuat untuk rakyat jelata menikmati hidup yang lebih sempurna. rakyat perlu rasa selamat dibawah payung dan naungan kerajaan.

kakitangan kerajaan pula adalah golongan yang diamanahkan membantu kerajaan menyampaikan dan melaksanakna dasar dan aspirasi kerajaan agar kesejahteraan dan kemakmuran terasa oleh semua rakyat jelata dari semua golongan manusia.

kenapa suradi tampil memohon kepada JIM utk menyelaraskan semula pembayaran hutangnya? kerana dia percaya kepada kerajaan yang akan sedia membantunya. bila dia dipenjarakan, seolah-olah dia dikhianati oleh kerajaan.

maka ada yang beranggapan adalah lebih baik bankrap dari dipenjarakan dan digelar banduan seumur hidup.

tiada sapa tau kita bankrap kalau kita merahsiakannya.... tapi jika dipenjarakan semua orang tau dan anak-anak akan menanggung malu sampai mati.

pembebasan suradi lebih awal dari waktunya menunjukkan bahawa kerajaan masih mendengar keluhan dan rintihan rakyat miskin dan susah. Kakitangan kerajaan perlu faham bahawa mereka juga rakyat. sekiranya perkara ini terjadi kepada mak-bapak dan saudara sendiri, mereka jua akan menanggung malu.

oleh itu fikirlah sebelum menggunakan "kuasa yang ada". Bukan selamanya kita berkuasa, ada waktu Allah SWT merentap habis kuasa tersebut dan kita akan mati dalam kecelakaan kerana menindas sesama ummah.

fikir, fikir, fikir,

kamu tiada disitu jika bukan kerana rakyat. jangan sampai rakyat membuang dan menghina kamu, jangan sampai rakyat bangkit mencemuh kamu, jangan sampai yasin dibaca untuk kamu, jangan sampai kamu binasa kerana kezaliman mu....

wallahualam...

"terima kasih JIM"

miss said...

Alhamdulillah suara PPIM didengari oleh JIM. Sekalung tahniah wat PPIM

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...