Wednesday, November 15, 2023

“500 TRAK BANTUAN KEMANUSIAAN KE GAZA DISEKAT ANGKARA ISRAEL” - TOQQI - PPIM - 14/11/2023

Putrajaya : Semua negara Islam perlu bersatu hati untuk menyokong usaha menghentikan kekejaman ke atas rakyat Palestin dan digesa untuk membuka sekatan kemasukan bantuan kemanusiaan ke Gaza.

Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) berkata, tindakan yang tidak adil dan tidak berperikemanusiaan ini adalah satu tindakan yang amat melampau oleh rejim Zionis terhadap Palestin tambah pula kini Palestin berdepan dengan isu pembunuhan beramai-ramai sekaligus ratusan lori yang membawa barang keperluan termasuk makanan dan ubatan tidak dibenarkan masuk.
Beliau berkata, situasi sekatan oleh rejim Zionis ini jelas melambatkan misi bantuan kemanusiaan dan rakyat Palestin ketika ini sangat memerlukan bantuan dan perhatian antarabangsa.
“Semua bantuan perubatan dengan ribuan lori sedang menunggu untuk memasuki Gaza, Toqqi amat kecewa bilamana ribuan bantuan kemanusiaan dari satu dunia dihalang untuk mereka memasuki sempadan, yang sepatutnya dikawal oleh Mesir, bukannya Zionis,” katanya.
Beliau berkata demikian kepada media PPIM selepas Majlis Sidang Media Hentikan Sekatan Bantuan Kemanusiaan Ke Gaza di Yayasan Kepimpinan Perdana petang semalam.

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...