Friday, February 11, 2011

[sim] KOMPLEN : Perkhidmatan Pejabat POS Bukit Dukung



From: Marsita Mohd
Subject: RE: [sim] KOMPLEN : Perkhidmatan Pejabat POS Bukit Dukung
Sent: Jan 17, 2011 10:08 AM
Assalamualaikum.

Tak mahu komplen siapa-siapa cuma ingin tahu info sebenar mengenai kaunter perkhidmatan ASB di pejabat pos. isnin lepas saya membawa emak saya (tidak boleh berjalan apatah lagi memanjat tangga) ke POS Batangkali untuk mengeluarkan dividen & bonus tahunan sama seperti tahun-tahun yang lepasnya – saya park tak jauh dari pintu pejabat pos dan staff kaunter akan keluar sebentar utk ambil cop jari tangan emak saya. Tapi kali ini Staff di kaunter memberitahu bahawa mereka menerima arahan daripada PNB agar kes-kes OKU sebegini membuat urusan di PNB di KL sahaja.
 Soalan saya; apa benarkah ada arahan sedemikian rupa? OKU di seluruh Malaysia yang tak berupaya & berdaya malah uzur pula untuk memanjat tangga pejabat pos perlu dipayahkan lagi hidup mereka untuk berurusan dgn kaunter ASB?
 Saya pernah juga sekali membawa emak utk mengeluarkan dividen & bonusnya ke CIMB Batangkali tahun sebelumnya – juga disambut dengan staff kaunter yg membentak-bentak. Saya faham mereka sangat sibuk dengan pelanggan yg ramai tiap hari dan tak salahkan mereka pun sebab bukan semua orang berbelas ihsan & ikhlas ketika menjalankan ibadah kerja – kalau ada pun dengan seorang – 2 pelanggan molek lah tapi kalau dah beratus orang agak menguji kesabaran juga. Jadi saya perlu info apakah cara dan di manakah tempat sebenar yg para OKU perlu pergi utk segala urusan bank?
 Terima kasih
[mailto:SahabatInteraktif@yahoogroups.com] On Behalf Of Zunaidah Abdullah Sent:
14/01/2011 11:07 To: SahabatInteraktif@yahoogroups.com Subject: Re: [sim]
KOMPLEN : Perkhidmatan Pejabat POS Bukit Dukung


masalahnya banyak jabatan yang ada perkhidmatan kaunter ni tidak menghantar pekerja mereka pergi berkursus seperti "kursus perkhidmatan kaunter, komunikasi berkesan, customer services adab dan protokol "dan macam2 lagi kursus yang ada. setengah majikan hanya mahu pekerja mereka  bekerja tanpa melihat yang positif untuk menghantar mereka berkursus. berilah mereka peluang berkursus supaya dapat mendedahkan
___________________________________________________________________
Salam pn marsita,
Kami beradik pernah membawa arwah mak ke pnb kl utk uruskan asb. Waktu tu thn 2001 dan arwah mak sedang sakit cancer final stage & tidak mampu brjalan.kemudian abg long saya pegi ke customer centre pnb di grd flr utk mendptkan bantuan dr pegawai pnb utk attend arwah mak saya di parking bwh pnb.dan mmg excellent svc di mana pegawai pnb telah dtg ke kereta dan membw borang2 yg harus ditandatangani oleh arwah mak.proses tersebut selesai dgn mudahnye.oleh itu,sy syorkan pn membw emak pn sdiri ke pnb kl dan temui officer di customer ctr.mrk akan attend personally to ur mom's request.pls bring neceSsary docs for pnb's reference.
Sy harap info di atas dpt membantu pn.

7 comments:

hijau said...

tp kesianla glgan OKU kene brurusan byk kali..apa kt stiap organisasi mcm ni sdiakan kaunter utk glgan OKU sptmana diaorg adA parking khusus u OKU....

Unknown said...

sokong ngan cadangan hijau...sepatutnya golongan OKU hendaklah mendapat layanan khas...ini kerana,mereka bukannya meminta untuk menjadi sebegitu....jadilah warganegara yang prihatin

Unknown said...

saya rase sememangnya patut untuk semua organisasi menyediakan kaunter khas untuk golongan orang kurang upaya..

Unknown said...

harap perkara ini dipandang serius drpd pelbagai pihak...

Unknown said...

memg perkara mcm ni bnyk berlaku x kira company or agencies tu private or government...mereka yg bekerja hanya ingin kn kesenangan shj tanpa memikirkan kabajikan pelanggan.

mutiara hati said...

Hm...sedihnya bilamana kita sbg org biasa sering diperlekeh...Klu golongn VIP atau atsn layanan yg diberikn sgt istimewa...Dimanakah sikap keadilan kita?

hijau said...

sy sokong sume kwn2..

PERJUANGAN KAMI

PERJUANGAN KAMI

ARKIB ARTIKEL