Thursday, September 27, 2018

4648) GERAKKAN KUASA PENGGUNA MUSIM 2 ( LGBT MAKIN MENJADI-JADI ) - 1/8/18




Daripada Ibnu Abbas r.a. bahawa (maksudnya): “Rasulullah melaknat kaum lelaki yang menyerupai atau berlagak seperti wanita dan kaum wanita yang menyerupai atau berlagak seperti lelaki.” (Riwayat al-Bukhari).

Kewujudan golongan Lesbian, Gay, Biseksual, Transgender semakin mendapat perhatian umum di Malaysia. Ini kerana semakin ramai yang mendedahkan diri dan mengaku bahawa mereka merupakan salah seorang daripada golongan LGBT. Tambahan pula dengan kumpulan aktivis yang secara terang-terangan menyokong dan memperjuangkan hak asasi golongan ini.

Antara isu yang bakal dikupas ialah apakah tindakan pihak berwajib keatas mereka? Apakah kesan aktiviti LGBT berleluasa di negara ini?
Benarkah jika kita menentang dan menghalang penularan 'wabak' LGBT dalam negara, kita dianggap menghalang hak asasi manusia? Dimanakah had perbezaan antara kepentingan agama dan hak asasi manusia?

Minggu ini di program bual bicara Gerakkan Kuasa Pengguna membincangkan topik “LGBT (Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender)” bersama Prof Jamaluddin Aziz, Pakar Jantina Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga & Masyarakat dan Saudara Harry Zulkfili, Pakar Motivasi Penghijrahan LGBT.

Penonton juga akan berpeluang berinteraksi dengan Ketua Aktivis PPIM & para tetamu jemputan melalui sesi soal jawab yang dibuka pada setiap minggu!

Jangan lupa saksikan program Gerakan Kuasa Pengguna musim kedua di Astro 502, Unifi TV 631 pada 1 Ogos 2018, jam 9:00 malam.

#PPIM #PPIMPeduli #Share #HakPengguna#DuniaPengguna #GerakkanKuasaPengguna

No comments:

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...