Thursday, February 9, 2012

BERITA:PENYERAHAN PENCALONAN ANUGERAH KAMBING KEPADA HONG LEONG CREDIT CARD CENTER


pencalonan
ANUGERAH KAMBING
( Pertama kali di dunia )

1.
Sebagai manusia, sebagai pengguna, sebagai pembayar cukai, sebagai rakyat Malaysia, kita berusaha dan mengharapkan agar memperolehi barangan atau perkhidmatan yang terbaik.
2.
Namun demikian, sering kali perkhidmatan dan barangan yang diterima amatlah mengecewakan, di bawah piawaian yang boleh diterima disebabkan kecuaian, tiada dedikasi,tiada kesungguhan, tiada fokus.
Arkitek tidak merekabentuk bangunan dengan baik, kontraktor menyiapkan kerja sambil lewa, pemandu tidak berhati-hati, pemeriksa tidak memeriksa dengan tekun, pengurus tidak mengurus dengan baik sehinggakan kualiti perkhidmatan yang diberikan terpaksa diberikan berkali-kali, terpaksa diperbetul, diperbaiki…
Pegawai bank tidak menyelia pembiayaan dengan baik, tiada memberi perkhidmatan setanding dengan nama dan imej bank.
3.
Perkara yang dapat dilakukan dalam masa satu jam mengambil masa sehingga 10 hari. Perkara asas diambil mudah dan terpaksa diulang berkali-kali. Perkhidmatan dan barangan yang diberikan tidak cukup mutunya menyebabkan kerugian, kematian, kecacatan, kebakaran, kerosakan, kesusahan, kesukaran, ketidakselesaan dan kesengsaraan..
4.
Maka dengan ini mereka yang terlibat perlu diberi anugerah atas pencapaian rendah mereka sebagai peringatan dan sebagai petanda bahawa pengguna mahukan perkhidmatan terbaik, setimpal dan standing dengan nilai yang dibelanjakan.
Mulai hari ini satu pasukan pemantau pengguna telah dibentuk bagi memantau perkhidmatan atau produk dan akan mula menerima pencalonan dari para pengguna yang jelak dengan kualiti jelik yang diterima masyarakat. Mereka akan mencalonki memantau mana-mana organisasi yang gagal menepati mutu perkhidmatan aan anugerah kambing kepada Sekretariat Anugerah Kambing di Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM).
Walau bagaimanapun, pencalonan ini boleh dibantah.
5.
Pada hari ini Anugerah Kambing telah dicalonkan oleh para pelanggan kad kredit Hong Leong Bank yang didakwa cuai dalam meluluskan transaksi melibatkan jumlah puluhan juta ringgit melibatkan sindiket “Mat Kiosk” dan “Water Drops” dan lain-lain. Atas “kecuaian” itu mereka kini menghadapi  pelbagai masalah kewangan dan tindakan mahkamah.
6.
Mereka mahukan masalah ini disiasat segera oleh pihak atasan Hong Leong Bank dan Bank Negara Malaysia bagi mendapat keadilan.
7.
Walau bagaimanapun, pencalonan ini boleh dibantah. Sekian [END]


1 comment:

Anonymous said...

Apa kata kita berikan pula anugerah kambing ini kepada KPDNKK Kota Kinabalu, Sabah. Sudah terang lagi bersuluh penjualan cd dan vcd haram dijalankan, namun seperti tiada penguatkuasaan dijalankan. Sekali laporan dibuat, sekali penguatkuasaan dijalankan. Selepas itu, wujud semula lanun-lanun cetak rompak ini berjual. Paling ketara kita boleh lihat cd dan vdc haram ini dijual secara terbuka di Wisma Merdeka dan Centre Point Kota Kinabalu. Bukannya baru sehari dua, sudah bertahun aktiviti ini berlansung. Mustahil pegawai KPDNKK Kota Kinabalu terlepas pandang. Agaknya ada apa-apa "kot" antara pegawai KPDNKK dan lanun-lanun berkenaan?

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

PERSATUAN PENGGUNA ISLAM MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...